Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ ΣΗΜΕΡΑ

«Επίσημη πρώτη» από σήμερα για τις χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τις 27 Φεβρουαρίου. Σε αναθέρμανση της αγοράς ελπίζουν οι έμποροι, προσφέροντας χαμηλές τιμές. Στην αναγραφή της διπλής τιμής δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή οι εμπορικές επιχειρήσεις, όπως σημειώνει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας σε ανακοίνωσή του προς τα μέλη του...

Η αναγραφή διπλής τιμής είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου τα είδη εκτίθενται.

Από την πλευρά της η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής σημειώνει: ''ευελπιστούμε ότι οι εκπτώσεις θα είναι πραγματικές , προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των εμπόρων, οι οποίοι πρέπει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να πραγματοποιούν ουσιαστικές εκπτώσεις με ελκυστικά ποσοστά από 50% και πάνω''.

Η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν ώστε να είναι επιτυχημένες οι αγορές τους, και να μην ξεχνούν το τρίπτυχο: ελέγχω - συγκρίνω - επιλέγω ποιότητα και τιμή των προϊόντων.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές

1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές - οικογενειακές τους ανάγκες.

2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.

3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.

4. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.

5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.

6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα που είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.

7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.

8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και ποιου ποσού είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν αυτά πληρωθούν με πιστωτική κάρτα.

9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.

10. Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη ,την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή των χρημάτων.

Τι πρέπει να ελέγχουν οι καταναλωτές

- Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στο κατάστημα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη έγγραφη αναγγελία ότι πραγματοποιεί εκπτώσεις.

- Να αναγράφονται διπλές τιμές στα προϊόντα, δηλαδή η αρχική τιμή και η τιμή των εκπτώσεων ή να αναγράφεται το ποσό της έκπτωσης για συγκεκριμένες κατηγορίες ομοειδών προϊόντων σε πινακίδα, με την προϋπόθεση βέβαια ότι σε κάθε είδος υπάρχει η αρχική τιμή.

- Στις προσφορές πρέπει να υπάρχει ανηρτημένη πινακίδα που να ενημερώνει ότι γίνονται προσφορές. Επίσης το προϊόν πρέπει να έχει δύο τιμές , την αρχική και την τιμή προσφοράς (όχι σε ποσοστό έκπτωσης).

- Στις προσφορές συνήθως αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, εάν μετανιώσουμε δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής.

Υπενθυμίζεται δε "οτι οι υπεύθυνοι τιμωρούνται με πρόστιμο από 1.000 ευρώ έως 100.000 ευρώ , ανάλογα με την βαρύτητα και την συχνότητα της παράβασης".

Καταγγελίες σε περίπτωση πλασματικών εκπτώσεων ή ελαττωματικών προϊόντων στο ΕΛΚΕΚΑ (Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών) τηλ.210-3803116 ή στο 1520
Πηγή: http://www.enet.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com