Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Η «ΨΗΦΙΑΚΗ» ΕΛΛΑΔΑ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ...

Αν και ακόμα υστερεί σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ, η Ελλάδα κινείται σε τροχιά σύγκλισης. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα από ανάλυση που έκανε η «Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ» και συγκεκριμένα το Παρατηρητήριο για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση (πρώην Παρατηρητήριο για την Ψηφιακή Ελλάδα), στη δεύτερη ετήσια έκθεση προόδου του «Ψηφιακού Θεματολογίου», την οποία δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούνιο...

Στις βασικές εκτιμήσεις της ανάλυσης του «Ψηφιακού Βαθμολογίου» για την Ελλάδα, με βάση τα στοιχεία του 2011, περιλαμβάνονται τα εξής:

Η Ελλάδα υπολείπεται του μέσου όρου της Ευρώπης αναφορικά με τις ψηφιακές δεξιότητες του πληθυσμού. Περίπου ένας στους δύο πολίτες (49%) εμφανίζει δεξιότητες χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών και ελαφρώς περισσότεροι (54%) δεξιότητες χρήσης του διαδικτύου.

Όπως επισημαίνεται, θα πρέπει να καταβληθούν σημαντικές προσπάθειες προκειμένου η Ελλάδα να προσεγγίσει τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους, που διαμορφώνονται στο 67% και 73% αντίστοιχα.

Η ευρυζωνική αγορά στην Ελλάδα συνέχισε να αυξάνεται κατά τη διάρκεια του 2011, παρά την οικονομική ύφεση. Τον Ιανουάριο του 2012, ο ρυθμός αύξησης της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας ανήλθε σε 1,84%, πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ (1,25%), και αποτελεί μια από τις υψηλότερες επιδόσεις στην Ευρώπη.

Η ασύρματη ευρυζωνική αγορά εμφάνιζε ποσοστό διείσδυσης μόλις 3,7% (Ιανουάριος 2012), αν ληφθούν υπόψη αποκλειστικά οι ειδικές υπηρεσίες κινητού ευρυζωνικού ίντερνετ (π.χ. datacards). Μέσα στο 2012 αναμένεται, πάντως, αύξηση των επενδύσεων σε αυτό τον τομέα από τις εταιρείες του κλάδου λόγω της αυξημένης ζήτησης και του ανταγωνισμού.

Στο τέλος του 2011, η Ελλάδα κινήθηκε προς την επίτευξη του στόχου του «Ψηφιακού Θεματολογίου», για την εξασφάλιση βασικής ευρυζωνικής σύνδεσης των 2 Mbps για όλα τα νοικοκυριά μέχρι το 2013. Από την άλλη, όμως, η πρόοδος στην παροχή ευρυζωνικών συνδέσεων υψηλών ταχυτήτων (30 Mbps) και πολύ υψηλών ταχυτήτων (100 Mbps) κρίνεται μέχρι στιγμής μάλλον αμελητέα.

Η επίγεια (αναλογική) τηλεόραση εξακολουθεί να χρησιμοποιείται από την μεγάλη πλειονότητα των θεατών στη χώρα μας.

H συνδρομητική (ψηφιακή) τηλεόραση αποτελεί τη δεύτερη επιλογή των Ελλήνων (διείσδυση 8,4%), ενώ οι υπηρεσίες διαδικτυακής τηλεόρασης (IPTV) δεν έχουν καταφέρει να διεισδύσουν ακόμη επαρκώς στην ελληνική αγορά (2% τον Ιούλιο του 2011).

Το 47% του εγχώριου πληθυσμού (και ειδικότερα το 27% των μειονεκτούντων ατόμων) στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο τακτικά, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Ωστόσο, η Ελλάδα συγκαταλέγεται μεταξύ των χωρών με τα χαμηλότερα ποσοστά χρήσης του διαδικτύου πανευρωπαϊκά, μαζί με τη Βουλγαρία, τη Κύπρο και τη Ρουμανία.

Οι Έλληνες συνδέονται στο διαδίκτυο κυρίως για λόγους πληροφόρησης και ενημέρωσης. Επιπλέον, η μεγάλη άνοδος των εφαρμογών κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. Facebook, Twitter) δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστη και τη χώρα μας, καθώς οι πολίτες τις χρησιμοποιούν ποικιλοτρόπως.

Εξάλλου, η Ελλάδα υστερεί στο επίπεδο του ηλεκτρονικού εμπορίου μεταξύ εταιρειών, με μόλις το 6% των ελληνικών επιχειρήσεων να έχουν πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές το 2011.

Το ποσοστό του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων που προήλθε από ηλεκτρονικό εμπόριο το 2011 ήταν 4% στην Ελλάδα, έναντι 14% στην ΕΕ.

Στο επίπεδο των καταναλωτών, ηλεκτρονικές αγορές το 2011 πραγματοποίησε ο ένας στους πέντε Έλληνες.

Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι Έλληνες καταναλωτές δαπάνησαν 1,7 δισ. ευρώ για το σύνολο των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών κατά τη διάρκεια του 2011, εμφανίζοντας αύξηση 30% σε σύγκριση με το 2010. Πηγή: nooz.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com