ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙΣ ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ!
Μπορεί να φαίνεται παράδοξο αλλά και υπάρχουν αγάλματα με… τάσεις φυγής. Ορισμένα από αυτά απουσιάζουν εδώ και χρόνια από τις θέσεις στις οποίες είχαν τοποθετηθεί… Τα κενά βάθρα τους, προδίδουν ότι κάποια αποσύρθηκαν για συντήρηση από τα συνεργεία του Δήμου Αθηναίων, αν και δεν είναι λίγα αυτά που εκλάπησαν χωρίς κανένας πλέον να γνωρίζει την τύχη τους…
Σε περίπτωση κλοπής, οι αρμόδιοι δημοτικοί φορείς, αφού το καταγγείλουν στις αστυνομικές αρχές, απευθύνονται σε ειδικούς προκειμένου να δημιουργηθούν πιστά αντίγραφα των κλεμμένων αγαλμάτων. Υπάρχουν όμως και γλυπτά τα οποία για χρόνια κοσμούσαν κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας και εν μια νυκτί εξαφανίστηκαν χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν αντικατασταθεί, γιατί απλούστατα κανένας δεν δήλωσε ποτέ την… εξαφάνισή τους.
«Τουλάχιστον μια πενταετία είναι κενό το βάθρο που φιλοξενούσε έναν άγγελο στην είσοδο του Ζαππείου απέναντι από κεντρικό ξενοδοχείο», λέει στο «Έθνος» η Ε.Χ. που κατοικεί χρόνια στις παρυφές της Πλάκας. «Έχω μεγαλώσει στην περιοχή και πάντα το θυμάμαι εκεί. Έχω φωτογραφηθεί με φόντο αυτό το άγαλμα. Τώρα λείπει και κανένας δεν ξέρει που είναι. Πώς μπορεί να εξαφανίζονται τα δημόσια γλυπτά έτσι απλά; Πώς γίνεται να τα χάνουμε μπροστά από τα μάτια μας; Αποκλείεται τόσο χρόνια που λείπουν αυτά από τις θέσεις τους να τα έχουν αποσύρει για καθαρισμό ή συντήρηση… Οφείλουν οι δήμαρχοι να δώσουν απαντήσεις».
Από την πλευρά του ο Δήμος Αθηναίων και η αρμόδια υπηρεσία απασχολούνται μόνο με τα αγάλματα που υπέστησαν… εικαστικές παρεμβάσεις ή βανδαλισμούς, αλλά και με αυτά που έχει δηλωθεί η εξαφάνισή τους. Τα υπαίθρια γλυπτά ελέγχονται και καταγράφονται προκειμένου να εμπλουτιστεί η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, ενώ επιπλέον επεμβάσεις γίνονται στα γλυπτά που παρουσιάζουν φθορές. «Στόχος μας είναι κάθε χρόνο να συντηρούνται 20 γλυπτά. Το συχνότερο πρόβλημα είναι τα γκράφιτι. Ο καθαρισμός τους γίνεται επιτόπου από ειδικά συνεργεία, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τώρα πια γίνονται και αντιγκράφιτι όπου τοποθετούμε ένα υλικό το οποίο δημιουργεί μια επιδερμίδα πάνω στο μάρμαρο ώστε όταν γίνει το γκράφιτι, να μπορεί να ξεπλένεται στη συνέχεια εύκολα, απλά και μόνο με νερό», επισημαίνει ο Αλέξανδρος Πουλούδης, τμηματάρχης στο Τμήμα Παραδοσιακών Κτιρίων και Μνημείων της Διεύθυνσης Συντήρησης και Αυτεπιστασίας.
Ένα από τα τελευταία έργα που έχει συντηρηθεί ύστερα από διαγωνισμό και ανάθεση είναι ο «Έφηβος» του Απάρτη. Η αποκατάσταση του έχει ήδη ολοκληρωθεί και είναι θέμα ημερών να επιστρέψει στη θέση του από τα χυτήρια «Αφοί Παπαδόπουλοι» που συνεργάζονται με τον Δ. Αθηναίων. Πηγή: newsbeast.gr