Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

ΓΟΝΙΔΙΑ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΦΕΪΝΗΣ

Αμερικανοί ερευνητές μελετώντας τις γενετικές ποικιλομορφίες 40 χιλιάδων ανθρώπων εντόπισαν ένα γονιδιακό μηχανισμό που φαίνεται ότι παίζει ρόλο στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεται ο οργανισμός την καφεΐνη και συνδέεται με την υψηλή κατανάλωση της...

Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι το γονίδιο CYP1A2 εμπλέκεται στη διάσπαση της καφείνης. Επιστήμονες του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου των ΗΠΑ που διαπίστωσαν ότι το γονίδιο ΑΗΡ ρυθμίζει το CYP1A2 με τρόπο τέτοιο που να οδηγεί στην υψηλή κατανάλωση καφεΐνης είτε μέσω του καφέ είτε άλλων προϊόντων όπως για παράδειγμα, τα αναψυκτικά και η σοκολάτα.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο συγκεκριμένος μηχανισμός οδηγεί εκείνους που τον διαθέτουν σε κατανάλωση 40 mg (χιλιογραμμαρίων) περισσότερης καφεΐνης σε ημερήσια βάση από τους υπολοίπους.

«Εχουν εντοπιστεί εκατοντάδες γονίδια που συνδέονται με ασθένειες και διάφορα προβλήματα υγείας αλλά γνωρίζουμε λίγα πράγματα για τους γονιδιακούς παράγοντες που εμπλέκονται στις διατροφικές μας προτιμήσεις. Τώρα για πρώτη φορά γνωρίζουμε συγκεκριμένα γονίδια που παίζουν ρόλο στην ποσότητα της καφεΐνης που καταναλώνουμε» δήλωσε στο BBC ο καθηγητής Νιλ Καποράζο, επικεφαλής της έρευνας.

Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό PLoS Genetics. Πηγή: in.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com