ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ-ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΙ ΕΝΟΨΕΙ!
Ένα νέο σύστημα εντοπισμού της θέσης των χρηστών του Διαδικτύου, κατά την επίσκεψή τους σε διάφορες ιστοσελίδες και χωρίς τη συναίνεσή τους ανέπτυξαν αμερικανοί και κινέζοι ερευνητές. Το σύστημα-«Μεγάλος Αδελφός» θα μπορεί μέσω της διεύθυνσης πρωτοκόλλου (IP) – δηλαδή της διακτυακής σύνδεσης - του χρήστη να εντοπίζει τη θέση του και μάλιστα με ακρίβεια κάποιων εκατοντάδων μέτρων...
Μέχρι στιγμής, παρόμοια συστήματα επιτρέπουν τον εντοπισμό χρηστών σε ακτίνα 200 χιλιομέτρων. Τώρα όμως η νέα τεχνική θα μπορεί, σύμφωνα με τους ειδικούς, να εστιάζει σε ακτίνα που αγγίζει μόλις τα 100 μέτρα.
Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιτρέψει – μεταξύ άλλων – την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων, «κομμένα και ραμμένα» στα μέτρα του κάθε καταναλωτή, τα οποία πέρα από τις προσωπικές του συνήθειες θα αφορούν πλέον και στη ...θέση του. Για παράδειγμα, καταστήματα που βρίσκονται στη γειτονιά του θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το νέο σύστημα για να διαφημιστούν.
Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, η νέα τεχνική διαδικτυακού εντοπισμού λειτουργεί συγκρίνοντας τον χρόνο που απαιτεί η διαδικασία της αποστολής δεδομένων σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, με εκείνον που απαιτεί η αποστολή δεδομένων σε συγκεκριμένους ηλεκτρονικούς υπολογιστές που έχει εντοπίσει μέσω της υπηρεσίας Google Maps, της Google.
Στη συνέχεια υπολογίζει πόσο μακριά βρίσκεται η ζητούμενη διαδικτυακή σύνδεση, μέσω του εντοπισμού κοντινών σημείων στη γύρω περιοχή όπως π.χ. πανεπιστήμια, σχολεία κ.ά. και συγκρίνει τη θέση τους προκειμένου να μειώσει όσο γίνεται την γεωγραφική απόσταση μέσα στην οποία βρίσκεται η διεύθυνση IP.
Κατά μέσο όρο η μέθοδος αυτή μπορεί να προσεγγίσει το στόχο σε ακτίνα 690 μέτρων, ωστόσο οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη και στα 100 μέτρα.
Ο «γυάλινος πύργος» της τεχνολογίας
Μέχρι πρότινος, ο εντοπισμός θέσης των χρηστών απαιτούσε την συναίνεση τους. Το νέο σύστημα όμως δεν λειτουργεί με τη βοήθεια συμπληρωματικών λογισμικών με αποτέλεσμα κάτι τέτοιο να μην είναι απαραίτητο.
«Πρόκειται για μια μέθοδο στην οποία ο πελάτης δεν εμπλέκεται, καθώς δε χρειάζεται να εγκρίνει οτιδήποτε» αναφέρει χαρακτηριστικά ο ερευνητής Γιόνγκ Γουάνγκ.
Η συγκεκριμένη τεχνολογική εξέλιξη εγείρει πληθώρα ζητημάτων γύρω από την προστασία προσωπικών δεδομένων των πολιτών. Λίγες μέρες νωρίτερα η είδηση ότι οι συσκευές της Apple εντοπίζουν, καταγράφουν και αποθηκεύουν τις κινήσεις των κατόχων τους, προβλημάτισε καταναλωτικό κοινό και ειδικούς. Πηγή: tovima.gr