Ο ΟΛΠ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙ ΜΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ
Η κρίση στην Ελλάδα έχει επιφέρει σημαντικό πλήγμα στις κατασκευές και τις σχεδιαζόμενες υποδομές της χώρας. Μέσα στον γενικό πανικό που επικρατεί υπάρχουν λίγες φωτεινές εξαιρέσεις όπως ο ΟΛΠ ο οποίος με το επενδυτικό πρόγραμμα του επιχειρεί να δώσει αναπτυξιακό τόνο στον Πειραιά που έχει πληγεί ιδιαίτερα από την οικονομική κρίση...
Μία σειρά από σημαντικά έργα υποδομής όχι μόνο θα δώσουν κίνηση και ανάπτυξη αλλά θα αλλάξουν την εικόνα του λιμανιού που ομολογουμένως τα τελευταία χρόνια είχε βρεθεί σε τέλμα. Συγκοινωνιακά, οδικά, αστικά, τουριστικά έργα συμπληρώνουν το πάζλ των κινήσεων της διοίκησης του ΟΛΠ που είναι από τους ελάχιστους δημόσιους οργανισμούς που πραγματοποιεί τέτοιας κλίμακας αναπτυξιακά έργα.
Τα σημαντικότερα έργα που θα γίνουν το επόμενο διάστημα στο λιμάνι του Πειραιά είναι:
Η ανάπτυξη monorail περιμετρικά του λιμανιού. Πρόκειται για ένα μέσο σταθερής τροχιάς αποκλειστικά εναέριο που είναι κάτι μεταξύ Μετρό και Τραμ. Με την λειτουργία του θα βοηθά τόσο στην μετακίνηση των επιβατών σε διάφορα σημεία του λιμανιού όσο και στην κίνηση στην παραλιακή ζώνη του Πειραιά.
Η μετατροπή της «Παγόδας» σε 5άστερο ξενοδοχείο. Πρόκειται για πολύ φιλόδοξο σχέδιο το οποίο θα μετατρέψει την ναυτιλιακή ζώνη του Πειραιά και σε τουριστική με ευεργετικά αποτελέσματα στην εικόνα και την οικονομία της πόλης. Θα μπορούσε να γίνει το νέο trademark για την περιοχή του Πειραιά.
Η υποθαλάσσια διάβαση αυτοκινήτων στο Κεντρικό Λιμάνι. Αν και βρίσκεται σε αρχικό στάδιο διερεύνησης αποτελεί ένα σημαντικό κυκλοφοριακό έργο για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Η πόλη λόγω του λιμανιού πάσχει από διαμπερή κυκλοφορία. Με την υπόγεια διάβαση αυτοκινήτων μετατοπίζεται μεγάλο μέρος της τοπικής κίνησης των οχημάτων αλλά και αυτών που κατευθύνονται για απομακρυσμένα σημεία του λιμανιού.
Ιδανική περιοχή για τη διάβαση είναι η περιοχή μεταξύ της Ακτής Βασιλειάδη (κάτω από την Δραπετσώνα) με το Παλατάκι (στην Ακτή Ξαβερίου). Θα δημιουργούσε ένα νοητό δακτύλιο και θα επέτρεπε την διαμπερή κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Υποθαλάσσια διάβαση πεζών στο Κεντρικό λιμάνι. Είναι ένα εξίσου σημαντικό έργο το οποίο με τη λειτουργία του θα επιτρέψει την κίνηση των επιβατών μεταξύ των άκρων του λιμένα. Είναι και αυτό ένα έργο σε αρχική φάση σχεδιασμού το οποίο συμβάλλει όχι μόνο στο λιμάνι αλλά σε ολόκληρο το κέντρο της πόλης.
Επέκταση του car terminal στο Νέο Ικόνιο. Με την κατασκευή του ο ΟΛΠ θα αποκτήσει το μεγαλύτερο car terminal σε ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο. Σε λίγους μήνες θα είναι έτοιμο.
Ο ΟΛΠ που πρωτοπορεί σημαντικά έχει ήδη στα σκαριά και την Περιβαλλοντική Ανάπλαση του λιμανιού. Τα έργα για το πράσινο ήδη τρέχουν ενώ η δημιουργία φωτοβολταϊκού σταθμού είναι σε φάση προετοιμασίας του διαγωνισμού.
Εκτός άλλων ο ΟΛΠ επιχειρεί να κάνει και πολιτιστικές δράσεις με την ανάπλαση του ταινιόδρομου Κράκαρη ακριβώς στη θαλάσσια είσοδο του λιμένα αλλά και με το πρόγραμμα «Πολιτιστική Ακτή» που αναμένεται από μέρα σε μέρα. Πηγή: kala-nea.gr