Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

ΣΥΣΚΕΥΗ ΕΙΔΟΠΟΙΕΙ ΟΤΑΝ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΘΕΙ ΕΜΦΡΑΓΜΑ

Με τα δύο πρόσωπα του Ιανού παρουσιάζουν οι ειδικοί της οδικής ασφάλειας την Ελλάδα, καθώς, ενώ στο ερευνητικό και εργαστηριακό επίπεδο συντελούνται μικρά θαύματα, που αποσπούν το διεθνές ενδιαφέρον, στην εφαρμογή των τεχνολογικών καινοτομιών η χώρα μας αποτελεί έναν εκ των τελευταίων τροχών της ...μεταφορικής αμάξης...

Χθες, ημέρα έναρξης της διημερίδας, «Ευρωπαϊκές Βέλτιστες Πρακτικές στην Οδική Ασφάλεια» που διοργανώνει το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), παρουσιάστηκαν στο Ζάππειο μερικές τέτοιες ελληνικές καινοτομίες, οι οποίες στοχεύουν στο τρίπτυχο εκπαίδευση, πρόληψη και προειδοποίηση.

Μεγάλο ενδιαφέρον συγκέντρωσε – και αναμένεται να συνεχίσει να το κάνει και σήμερα – ο κινητός εκπαιδευτικός προσομοιωτής οδήγησης, ο οποίος κατασκευάστηκε στη Γερμανία, όμως λειτουργεί πάνω σε ψηφιακά μοντέλα που σχεδίασαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το ΙΜΕΤ. Ο σύγχρονος εξοπλισμός «δοκιμάζει» τον οδηγό στο ψηφιακό τιμόνι, κρίνοντας τις επιδόσεις και τα λάθη του, βάσει του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Όπως επισημαίνουν στελέχη του ΙΜΕΤ, ο εξομοιωτής έχει «πιάσει» πεπειραμένους οδηγούς να κάνουν σοβαρά λάθη πάνω στο τιμόνι.

Στα καινοτόμα «εκθέματα» του ΙΜΕΤ συγκαταλέγεται ένα υβριδικό όχημα, το οποίο φέρει ευφυή συστήματα καταγραφής της συμπεριφοράς του οδηγού, σχεδιασμένα από τους ερευνητές του ελληνικού ινστιτούτου. Ο εν λόγω εξοπλισμός αναλύει, μέσα από ένα «μαύρο κουτί» την ταχύτητα και τις στροφές του οχήματος, καθώς και την ποσότητα και τον ρυθμό των καυσίμων που καταναλώνει. Στόχος του συγκεκριμένου made in Greece συστήματος είναι η εκπαίδευση του οδηγού στην οικολογική και την ασφαλή οδήγηση, έννοιες ταυτόσημες, όπως επισημαίνουν οι ερευνητές του ΙΜΕΤ.

Σημαντική καινοτομία του ΙΜΕΤ, η οποία προέκυψε μέσα από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Safe Rider, αποτελεί το ειδικό σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης για δίκυκλα, κατασκευασμένο από το ελληνικό ινστιτούτο. Εάν η μηχανή πέσει και παραμείνει στο έδαφος επί 15 δευτερόλεπτα, το σύστημα, το οποίο εντοπίζει τη θέση του δικύκλου μέσω δορυφόρου, ειδοποιεί το ΕΚΑΒ και την τροχαία, μέσω e-call. Το Safe Rider συνοδεύεται από ειδικό κράνος και γάντια, τα οποία δονούνται, εάν ο οδηγός ξεπεράσει τα όρια ταχύτητας! Για αυτό το ερευνητικό πρόγραμμα, το ΙΜΕΤ έλαβε το σπουδαία διεθνή διάκριση στην κατηγορία της τηλεματικής.

Εξαιρετικά προηγμένος είναι ο εξοπλισμός του προγράμματος Sensation, ο οποίος κατασκευάστηκε από το ΙΜΕΤ και ήδη έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά και των φαρμακοβιομηχανιών. Ειδικοί αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι μέσα στο αυτοκίνητο ελέγχουν real time την διαύγεια του οδηγού και προειδοποιούν από νωρίς για το εάν οδεύει προς υπνηλία! «Εάν πάθεις καρδιακή προσβολή, το αναγνωρίζει και στέλνει αμέσως εντολή στο όχημα - μέσω blue tooth – να σταματήσει, να ανάψει alarm και να ειδοποιήσει για βοήθεια» λέει ο διευθυντής ερευνών του ΙΜΕΤ, κ. Ε. Μπεκιάρης. Όπως εξηγεί, πρόκειται για ελληνική τεχνολογία που θα βγει σε μαζική παραγωγή μετά το 2018, καθώς ο μέσος χρόνος της ωρίμανσης (δηλαδή από την σύλληψη της ιδέας έως την τελική εφαρμογή) των τεχνολογικών καινοτομιών στην οδική ασφάλεια ξεπερνά τα 10 έτη. Ο κ. Μπεκιάρης επισημαίνει ότι θα είναι προς όφελος της χώρας, εάν οι αρμόδιοι προχωρήσουν στην αξιοποίηση της συσσωρευμένη γνώσης και τεχνολογικής εμπειρίας του ΙΜΕΤ. Πηγή: tovima.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com