ΠΡΟΩΡΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Πενήντα πέντε ηµέρες πριν από τα Χριστούγεννα και στην αγορά έχει αρχίσει µπαράζ προσφορών. Με µειώσεις τιµών έως και 80%, δωροεπιταγές και ταξίδια ως δώρα, οι λιανέµποροι άνοιξαν ήδη την εορταστική περίοδο...
Η µεγάλη πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων, που για τρίτη συνεχόµενη χρονιά βλέπουν όχι µόνον τον όγκο αλλά και την αξία των πωλήσεών τους να µειώνεται, αναγκάζει τους επιχειρηµατίες να βρουν τρόπους να προσελκύσουν τους καταναλωτές που δείχνουν απρόθυµοι να βάλουν το χέρι στην τσέπη και να ξοδέψουν για την αγορά ειδών πέραν των απολύτως απαραίτητων. Οι µειώσεις στις τιµές των προϊόντων, που αρκετές επιχειρήσεις έκαναν µετά τις θερινές εκπτώσεις για να µπορέσουν να κρατήσουν την αγορά ζωντανή, φαίνεται ότι δεν αποδίδουν.
Αρκετές είναι οι επιχειρήσεις που έχουν βάλει λουκέτα κυρίως µικρές ενώ δεν λείπουν και οι µεγάλες αλυσίδες που έκλεισαν καταστήµατα τα οποία δεν είναι πλέον κερδοφόρα. «Η εκτίµηση για το τελευταίο τρίµηνο του 2010 δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας, αφού οι πωλήσεις στο εµπόριο συνεχίζουν να βουλιάζουν και το τέρας του πληθωρισµού κάθε µήνα θεριεύει», λέει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνοµοσπονδίας Ελληνικού Εµπορίου Βασίλης Κορκίδης.
Οι πωλήσεις πέφτουν από την αρχή του έτους ακόµη και κατά 40%, ενώ οι δυσοίωνες προβλέψεις για βαθύτερη ύφεση τους επόµενους µήνες αυξάνουν την ανησυχία.
Τα σκληρά µέτρα λιτότητας έχουν µειώσει δραστικά την αγοραστική δύναµη των καταναλωτών, κάτι άλλωστε που φάνηκε και στα κακά αποτελέσµατα των θερινών εκπτώσεων αλλά και στο κύµα των επιθετικών προσφορών του Σεπτεµβρίου, που ούτε αυτό απέδωσε τα αναµενόµενα. Τώρα το στοίχηµα για τους επιχειρηµατίες είναι να µπορέσουν να ζεστάνουν την αγορά ενόψει Χριστουγέννων και να δώσουν κίνητρα στους καταναλωτές να ανοίξουν τα πορτοφόλια τους.
Και ταξίδια στο εξωτερικό
Με δώρα τριήµερα και πενθήµερα ταξίδια σε παραθεριστικά θέρετρα χειµερινού τουρισµού, δωροεπιταγές, αλλά και µειώσεις τιµών έως και 25% οι έµποροι περιµένουν τους καταναλωτές, δίνοντας για µία ακόµη φορά το στίγµα σε µια αγορά που παλεύει να επιβιώσει στην οικονοµική κρίση.
Στα πολυκαταστήµατα τα κίνητρα των επιχειρηµατιών για να τονώσουν τον τζίρο τους συνδυάζουν µειώσεις τιµών, δώρα, αλλά και happenings.
Στο Αttika οι καταναλωτές που θα πραγµατοποιήσουν αγορές άνω των 300 ευρώ έως 20 Νοεµβρίου κερδίζουν έκπτωση 25% στα προϊόντα της εταιρείας Jo Μalone, ενώ σε αγορές άνω των 100 ευρώ κερδίζουν έκπτωση 20% για το ίδιο χρονικό διάστηµα στο εστιατόριο Wagamama του πολυκαταστήµατος.
Διακοπές σε θέρετρα σκι και σπα στην Ελλάδα και το εξωτερικό προσφέρει στους κατόχους της κάρτας προνοµίων η αλυσίδα πολυκαταστηµάτων Fokas για αγορές άνω των 150 ευρώ, ενώ όσοι επιλέγουν να πραγµατοποιήσουν συναλλαγές µε την κάρτα Βonus της Αlpha Βank έως και 5 Δεκεµβρίου 2010 κερδίζουν δωροεπιταγές.
Σε κλήρωση µε έπαθλο 30 ταξίδια στο εξωτερικό µπαίνουν και οι πελάτες της Ρlaisio, που έως 7 Νοεµβρίου θα αγοράσουν από την εταιρεία desktop ΤURΒΟΧ µε επεξεργαστή Ιntel.
Σε άλλες πάλι περιπτώσεις, όπως στον κλάδο των καλλυντικών, επιχειρήσεις όπως η αλυσίδα καταστηµάτων Sephora αλλά και η αλυσίδα Αroma προσφέρουν τα προϊόντα τους σε τιµές µειωµένες κατά 25% έως το τέλος του µήνα. Οµως και στην αγορά των παιδικών ειδών υπάρχουν ευκαιρίες όπως το µπαζάρ της εταιρείας Ρrenatal, που πραγµατοποιεί έως 8 Νοεµβρίου ειδικές µειωµένες τιµές έως και 25% σε βρεφικά και παιδικά έπιπλα.
Σε έπιπλα και είδη σπιτιού
Σε ορισµένες περιπτώσεις όµως και ειδικότερα σε κλάδους που έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγµα από την οικονοµική κρίση, όπως είναι τα έπιπλα και τα είδη σπιτιού, η µείωση των τιµών έστω και για λίγες ηµέρες κινείται σε διψήφια ποσοστά.
Χαρακτηριστικό παράδειγµα οι αλυσίδες καταστηµάτων χαλιών, που πραγµατοποιούν δεκαήµερα προσφορών, µειώνοντας τις τιµές έως και 80%. Ανάλογη εικόνα και στην αγορά των επίπλων.
Μάλιστα, στα προγράµµατα των προσφορών οι επιχειρήσεις περιλαµβάνουν και τους νεόνυµφους, καθώς όπως όλα δείχνουν η κρίση έχει δοκιµάσει και τη δική τους σχέση µε την αγορά.
Αγοράζουν λιγότερα και φθηνότερα
Καταλυτικό ρόλο στις αποφάσεις των λιανεµπόρων παίζουν οι καταναλωτές και η στροφή τους σε φθηνότερα προϊόντα. «Το µέσο κόστος στο καλάθι του πελάτη των καταστηµάτων µας έχει µειωθεί τα τελευταία δύο χρόνια κατά 20% - 23%.
Οι πελάτες τοποθετούν στο καλάθι των αγορών τους λιγότερα και κυρίως φθηνότερα προϊόντα», λένε από τον Εµπορικό Σύλλογο της Αθήνας. Αυτός είναι και ο λόγος που αρκετές επιχειρήσεις επέλεξαν τη χειµερινή σεζόν είτε να µειώσουν τις τιµές ορισµένων προϊόντων είτε να εµπλουτίσουν τις συλλογές τους και µε φθηνότερα είδη.
Ετσι, πέρα από τις επιθετικές προσφορές και τις δωροεπιταγές που προσφέρουν οι εταιρείες στους πελάτες τους, οι καταναλωτές µπορούν να συναντήσουν χαµηλότερες τιµές σε προϊόντα που υπάρχουν ήδη αρκετό καιρό, ενώ και σε νέα προϊόντα οι µειώσεις είναι περίπου 20%. Την πολιτική αυτή ακολουθούν ήδη αρκετές εταιρείες όπως για παράδειγµα η ΙΚΕΑ, η Μothercare, η Νeoset, αλυσίδες παιχνιδιών όπως η Μουστάκας, αλλά και αλυσίδες ένδυσης όπως ο Βάρδας και η Raxevsky.
Σε άλλες πάλι περιπτώσεις, επώνυµες µάρκες και καταστήµατα προχωρούν σε τακτά χρονικά διαστήµατα σε µπαζάρ παλαιών εµπορευµάτων τους, τα οποία πωλούν 60% - 70% φθηνότερα.
Επίσης, διοργανώνουν private shopping προσφέροντας µειωµένες τιµές από 20% έως και 40% ακόµα και σε είδη της τρέχουσας σεζόν. Πηγή: tanea.gr