ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Νέες γραμμές τραμ, ενίσχυση του δικτύου του προαστιακού και τέταρτη γραμμή του μετρό στη διαδρομή Γαλάτσι-κέντρο-Μαρούσι, που μελετάται να φτάσει ώς τη Λυκόβρυση, περιλαμβάνουν οι προτάσεις του Οργανισμού Αθήνας για το κυκλοφοριακό, που θεωρούνται αντιστάθμισμα για το «ψαλίδισμα» των νέων αυτοκινητόδρομων της Αττικής...
Πρόκειται για ένα πακέτο έργων που θα περιλαμβάνονται στο νέο Ρυθμιστικό της Αττικής, το οποίο θα παρουσιαστεί ώς το τέλος του χρόνου. Αφορά 106 χλμ. νέων γραμμών, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 2,2 δισ. ευρώ, που θα αυξήσουν κατά 50% το σημερινό δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς.
Στόχος των σχεδιασμών, που έχουν ορίζοντα το 2020, είναι να γίνεται τουλάχιστον το 50% των καθημερινών μετακινήσεων με μέσα μαζικής μεταφοράς, 20% πάνω από τα σημερινά επίπεδα. Οι ημερήσιες μετακινήσεις στην πρωτεύουσα πλησιάζουν τα 9 εκ., από τις οποίες πάνω από το 60% γίνονται με Ι.Χ. και ταξί.
Οι προτάσεις της ομάδας συγκοινωνιολόγων (Δ. Αναγνωστόπουλος, Θ. Βλαστός, Γ. Γκόλιας, Μαρία Καλατζοπούλου, Πάνος Παπαδάκος, Κ. Πετράκης, Τ. Τίλης) δίνουν έμφαση στο τραμ, το οποίο παρά τα «παρατράγουδα» που συνοδεύουν την επανεμφάνιση και την εξάχρονη λειτουργία του στην πρωτεύουσα, χαρακτηρίζεται ως λύση φιλική προς τους επιβάτες και το περιβάλλον, με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος και χρόνο κατασκευής σε σχέση με το μετρό. Πηγή: kala-nea.gr