«ΕΘΝΙΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ»
Ο 91χρονος Σίντνεϊ Χάρµαν, ιδρυτής του κολοσσού στα ηχητικά συστήµατα Ηarman Ιnternational, είναι ο νέος ιδιοκτήτης του περιοδικού «Νewsweek», ανακοίνωσε χθες ο όµιλος της «Washington Ρost» στον οποίο ανήκε επί µισόν αιώνα. Οταν ο Χάρµαν ρωτήθηκε γιατί αγόρασε το περιοδικό σε τόσο χαλεπούς καιρούς, απάντησε: «Διότι πρέπει να σταµατήσω να σπαταλώ τη νιότη µου»...
Εναντι ενός δολαρίου λένε οι γνωρίζοντες πουλήθηκε έπειτα από διαπραγµατεύσεις τριών µηνών το διεθνούς φήµης περιοδικό που τον τελευταίο καιρό είχε σηµειώσει µεγάλη πτώση στις πωλήσεις και στα διαφηµιστικά έσοδα µε αποτέλεσµα πέρσι να εµφανίσει ζηµιές 30 εκατοµµυρίων δολαρίων. Η οικογένεια Γκράχαµ του οµίλου της Ρost επέλεξε τον Χάρµαν ανάµεσα σε άλλους τρεις υποψήφιους επειδή ήταν εκείνος που δεσµεύθηκε ότι θα κάνει τις λιγότερες απολύσεις θα διατηρήσει τουλάχιστον 250 από τους 325 εργαζόµενους στο περιοδικό και θα αναλάβει όλες τις οικονοµικές υποχρεώσεις της εταιρείας, που υπολογίζονται γύρω στα 50 εκατοµµύρια δολάρια.
«Σε καµία περίπτωση δεν έχω την αίσθηση ότι τα έντυπα τελείωσαν», δήλωσε ο Χάρµαν στην πρώτη του συνάντηση µε τους δηµοσιογράφους του περιοδικού. «Βρισκόµαστε σε ένα σηµείο σύγκλισης Τύπου, κινητών και ψηφιακής τεχνολογίας. Τώρα είναι η στιγµή για να ασχοληθεί µε όλα αυτά ένας ικανός επιχειρηµατίας. Το Νewsweek αποτελεί εθνικό θησαυρό».
Σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος του οµίλου στον οποίο ανήκε το περιοδικό Ντόναλντ Γκράχαµ ανέφερε ότι «στην αναζήτηση αγοραστή για το Νewsweek, θέλαµε κάποιον ο οποίος να ενδιαφέρεται κυρίως για την ποιοτική δηµοσιογραφία. Και αυτός είναι ο Σίντνεϊ Χάρµαν». Μεταξύ των ταλαντούχων δηµοσιογράφων που θα παραµείνουν δεν θα είναι ο µέχρι σήµερα διευθυντής Τζον Μίτσαµ, ο οποίος είχε ανακοινώσει ότι θα αποχωρήσει όταν άρχισαν οι συζητήσεις για την εξαγορά.
Βουτιά στις πωλήσεις
Την περασµένη δεκαετία το «Νewsweek» και το «Τime», τα δύο µεγαλύτερα ειδησεογραφικά περιοδικά του κόσµου, πουλούσαν µαζί κάθε εβδοµάδα περίπου 10 εκατοµµύρια αντίτυπα. Οµως, πέρσι το «Νewsweek», που πρωτοεκδόθηκε τον Φεβρουάριο του 1933, µε το ζόρι ξεπέρασε σε πωλήσεις το 1,5 εκατοµµύριο συσσωρεύοντας µεγάλες ζηµιές για τους ιδιοκτήτες του. Η επανασχεδίαση που έγινε δεν απέφερε τα αναµενόµενα, παρά την προσπάθεια να µοιάσει σε περιοδικά όπως το «Εconomist».
Καθώς περνούσε ο καιρός, η συντήρησή του µε τις 12 διεθνείς εκδόσεις και τα 14 γραφεία σε όλο τον κόσµο γινόταν όλο και πιο δαπανηρή για την µητρική εταιρεία, εξ ου και η απόφαση για την πώλησή του στις αρχές Μαΐου.
Σύµφωνα µε τους αναλυτές, η πώλησή του στον Χάρµαν αφήνει να υπονοηθεί ότι ο «σωστός» ιδιοκτήτης ενός ζηµιογόνου εντύπου είναι κάποιος που µπορεί να συνεχίσει να χάνει δεκάδες εκατοµµύρια δολάρια ετησίως την ώρα που το επιτελείο προσπαθεί να βρει µια πιο επιτυχηµένη προσέγγιση. Αυτό έδειξε να το καταλαβαίνει καλά ο Χάρµαν. Οπως είπε «δεν σκέφθηκε την αγορά µε συνηθισµένους εµπορικούς όρους. Σκοπός της επένδυσής µου είναι να εξασφαλίσω τα καύσιµα για τη µετάβαση του περιοδικού σε µια νέα κατάσταση.
Θα το θεωρήσω νίκη εάν εξαλείψουµε τη ζηµιά. Αυτό θα είναι τεράστια επιτυχία. Αλλά ξέρω ότι θα χρειαστούν χρόνια για να γίνει αυτό, δεν πρόκειται να το πετύχουµε σε µερικούς µήνες».
Ο «βασιλιάς του ήχου» µε ετήσια έσοδα 3 δισ. δολάρια
Ο Σίντνει Χάρµαν ίδρυσε την εταιρεία Ηarman Ιnternational το 1953 πουλώντας ηχητικό εξοπλισµό και τη µετέτρεψε σε µια από τις µεγαλύτερες του είδους της στον κόσµο.
Σήµερα τα ετήσια έσοδα της επιχείρησης που θεωρείται κολοσσός στους εξοπλισµούς στερεοφωνικών ανέρχονται στα 3 δισεκατοµµύρια δολάρια και περιλαµβάνει εταιρείες όπως οι JΒL, Ιnfinity, Ηarman Κardon και Μark Levinson. Τα ηχητικά της συστήµατα χρησιµοποιούνται και από αυτοκινητοβιοµηχανίες όπως η Daimler, η Μercedes-Βenz και η ΒΜW. Παρ ότι πριν από τρία χρόνια αποχώρησε από τη θέση του προέδρου, συνεχίζει να ασχολείται µε όλες τις επιχειρήσεις, ενώ διδάσκει επιχειρηµατική στρατηγική στο Πανεπιστήµιο της Νότιας Καλιφόρνιας. Δηλώνει φανατικός του γκολφ και όπως λέει «πάω µε τα πόδια και στις 18 τρύπες». Είναι παντρεµένος µε την Τζέιν Χάρµαν, Δηµοκρατική βουλευτή της Νότιας Καλιφόρνιας. Οταν ρωτήθηκε εάν συγκρούεται η αγορά του περιοδικού µε την ιδιότητα της συζύγου του, απάντησε: «Είµαστε παντρεµένοι εδώ και 30 χρόνια. Ποτέ δεν της είπα πώς να ασκήσει πολιτική και ποτέ δεν µου είπε πώς να χειρισθώ τις επιχειρήσεις µου». Πηγή: tanea.gr