GOOGLE: ΜΑΝΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΠΙΘΥΜΙΕΣ ΣΑΣ, ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ
Η Google ήδη παρέχει τα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών της εν ριπή οφθαλμού. Στόχος της εταιρείας, όμως, είναι να κατορθώσει κάτι ακόμα καλύτερο: να παρέχει στους χρήστες της αποτελέσματα αναζήτησης, πριν ακόμα εκείνοι συνειδητοποιήσουν ότι χρειάζονται τις σχετικές πληροφορίες...
Ο Amit Singhal, ένας από τους βετεράνος μηχανικούς της Google, σχεδιάζει να αναπτύξει μια μηχανή αναζήτησης, η οποία θα μαντεύει τις επιθυμίες των χρηστών. «Αποκαλώ το σύστημα αναζήτηση-χωρίς-αναζήτηση», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου στα κεντρικά γραφεία της Google στο Λονδίνο.
Υιοθετώντας μια (άγνωστη ακόμη) πολιτική προστασίας των προσωπικών τους δεδομένων, οι χρήστες θα διαθέτουν στην εταιρεία πληροφορίες για τη ζωή τους και τη ζωή των αγαπημένων τους προσώπων –όπως γενέθλια και επετείους, τις προτιμήσεις τους σε gadget, σε χόμπι ή σε φαγητά. Επίσης, πληροφορίες για το πού βρίσκονται ανά πάσα στιγμή, τις οποίες η Google θα χρησιμοποιεί για να τους φέρει σε επαφή με καταστήματα της περιοχής τους, μέσω των ιστοσελίδων των καταστημάτων.
Ο Singhal υποστηρίζει ότι μια τέτοια λειτουργία θα μπορούσε να κάνει πολύ πιο εύκολη τη ζωή των χρηστών του Ίντερνετ. Για παράδειγμα, έστω ότι ο χρήστης έχει υποβάλει στο σύστημα την ημερομηνία γενεθλίων της συζύγου του. Μέχρι στιγμής, αυτό που μπορεί να λάβει είναι μία ειδοποίηση για τα γενέθλια, μέσω του ημερολογίου της Google. Το πρόγραμμα που σχεδιάζει ο Singhal όμως, θα μπορεί να διαβάζει το αρχείο με τις προτιμήσεις της συζύγου και να ελέγχει σε πραγματικό χρόνο το Twitter και το Facebook, για να προτείνει στο χρήστη τα προϊόντα που είναι πιθανόν να της αρέσουν ως δώρο.
«Θα μπορούσε να μου προτείνει να της αγοράσω ένα iPad και να μου παρουσιάσει κριτικές για το προϊόν», αναφέρει ο Singhal. «Ωστόσο, θα μπορούσε επίσης να "δει" ότι τα καταστήματα της περιοχής μου έχουν λίστα αναμονής τριών εβδομάδων για το προϊόν. Σε αυτή την περίπτωση, θα μου στέλνει σχετική ειδοποίηση, ώστε να έχω αρκετό χρόνο για την παραγγελία».
Το σύστημα επίσης θα παρέχει μια εξατομικευμένη και άμεσα ενημερωμένη ειδησεογραφική υπηρεσία, μέσω της συλλογής πληροφοριών από ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Ο Singhal επισημαίνει ότι το Twitter μπορεί να υπερκεράσει τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης στο χρόνο μετάδοσης των γεγονότων: ένας σεισμός που έπληξε το Σαν Φρανσίσκο τον Ιανουάριο του 2010 μεταδόθηκε μέσω του Twitter 10 λεπτά πριν κυκλοφορήσει η σχετική ανακοίνωση της αμερικανικής γεωλογικής υπηρεσίας.
Παράλληλα, οι ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο μέσω της Google θα μπορούν, λόγου χάρη, να ειδοποιούν τους χρήστες για τα σημεία κυκλοφοριακής συμφόρησης, όταν βρίσκονται καθ’ οδόν για μια σημαντική συνάντηση που έχουν σημειώσει στο ημερολόγιό τους, και να τους προτείνουν την καλύτερη εναλλακτική διαδρομή.
Το σύστημα που σχεδιάζει ο Singhal αποτελεί κομμάτι μιας νέας τάσης στην έρευνα, η οποία μελετά τρόπους προσωποποιημένων αναζητήσεων. Το τμήμα ερευνών της Yahoo, λόγου χάρη, απέδειξε ότι βασικές δημογραφικές πληροφορίες μπορούν να βοηθήσουν να μειωθεί η αμφισημία μερικών όρων αναζήτησης, παρουσιάζοντας σταθμισμένα αποτελέσματα με βάση το είναι πιθανό να θέλει να γνωρίζει κάθε χρήστης.
Ωστόσο, ενώ η τεχνολογία υπάρχει, δεν θα δοθεί στην αγορά μέχρι να βρεθούν τρόποι αντιμετώπισης των φόβων που δημιουργούνται ως προς την προστασία της ιδιωτικότητας. Η Google, άλλωστε, έχει πολύ πρόσφατες τις συνέπειες της αποκάλυψης ότι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούσε για το Street View υπέκλεπταν διευθύνσεις Wi-Fi.
«Εάν εφαρμοστεί η αναζήτηση-χωρίς-αναζήτηση, αυτό θα πρέπει να γίνει σε ένα περιβάλλον εξαιρετικά υψηλής ασφαλείας για τα προσωπικά δεδομένα, όπου ο χρήστης θα έχει πλήρη έλεγχο για το τι γνωρίζει το σύστημα», αναφέρει ο Singhal. «Αυτό απαιτεί σημαντικές καινοτομίες». Πηγή: tvxs.gr