FACEBOOK: ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ «ΣΦΗΝΑ» ΣΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟ QUESTIONS
Το Facebook των 500 εκατ. μελών κάνει τα πρώτα του δειλά βήματα στον χώρο των μηχανών αναζήτησης, θέτοντας σε πιλοτική λειτουργία μια νέα υπηρεσία με την ονομασία “Questions”, που επιτρέπει στους χρήστες να θέτουν ερωτήματα στους υπόλοιπους χρήστες του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου...
Η υπηρεσία μόλις άρχισε να λειτουργεί σε μια επιλεγμένη ομάδα χρηστών του δικτύου και «θα εξελιχτεί με τον χρόνο», όπως δήλωσε το Facebook, σύμφωνα με το BBC. Το Questions δεν στρέφεται τόσο εναντίον των μεγάλων ευρέος φάσματος μηχανών αναζήτησης όπως η Google και η Bing, όσο εναντίον άλλων παρεμφερών υπηρεσιών, που προσφέρουν τη δυνατότητα μιας πιο προσωποποιημένης έρευνας, όπως το Yahoo Answers, το Ask.com, ακόμα και το Twitter.
Ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ, νωρίτερα φέτος, είχε αναφέρει ότι το μέλλον του Web βρίσκεται στην online καθοδήγηση του χρήστη από άλλους χρήστες (φίλους), κάτι που πολλοί εξέλαβαν ως πρόκληση στην αυτοματοποιημένη αναζήτηση που προσφέρει η Google.
Το Facebook δεν έχει τις δυνατότητες να δημιουργήσει μια μηχανή αναζήτησης τύπου Gloogle, αλλά με το Questions επιχειρεί να αξιοποιήσει τις κοινωνικές διασυνδέσεις της τεράστιας κοινότητας των μελών του, ώστε οι χρήστες να θέτουν ερωτήσεις και να δίνουν απαντήσεις ο ένας στον άλλο.
Κάθε χρήστης του Facebook θα μπορεί να ρωτά αυτό που θέλει πατώντας το κουμπί “Ask Question”. Όλες οι ερωταπαντήσεις θα είναι δημόσιες και ορατές από όλους τους άλλους στο διαδίκτυο. Θα υπάρχει όμως η δυνατότητα για πιο «πριβέ» ερωτήσεις σε συγκεκριμένους φίλους.
Σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές, το Facebook έχει ένα ακόμα κίνητρο: να παροτρύνει τους χρήστες, μέσα από τις ερωτήσεις και απαντήσεις τους, να αποκαλύψουν περισσότερα πράγματα για τις προσωπικές προτιμήσεις τους και, με αυτό τον τρόπο, να γίνουν ευκολότερος «στόχος» για καμπάνιες μάρκετινγκ και διαφήμισης. Πηγή: enet.gr