ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΜΕΤ' ΕΜΠΟΔΙΩΝ
Με πολλά εμπόδια, περικοπές στο αρχικό ερωτηματολόγιο και ενδοκυβερνητικές τριβές, που οδήγησαν σε αλλαγή πλεύσης, αφήνοντας εκτεθειμένους τους αρμόδιους του υπουργείου Εσωτερικών, άρχισε, τελικά την Παρασκευή και μάλιστα πιλοτικά, η συλλογή στοιχείων για την απογραφή των μισθοδοτούμενων από το Δημόσιο υπαλλήλων...
Αργά το βράδυ της Πέμπτης, ημέρα προγραμματισμένης έναρξης της συγκέντρωσης των στοιχείων, το πρόγραμμα μετατράπηκε σε πιλοτικό έως τις 12 Ιουλίου, οπότε θα ανοίξει για όλους τους υπόχρεους. Με ανακοίνωση στο site του υπουργείου, ζητείται η... κατανόηση των ενδιαφερομένων κι επισημαίνεται ότι η πιλοτική εφαρμογή έχει στόχο «τη βελτίωση της λειτουργικότητας του συστήματος».
Λες και δεν όφειλαν να λάβουν υπόψη τους το ζήτημα αυτό, όταν ανακοίνωναν την έναρξη λειτουργίας του την 1η Ιουλίου με καταληκτική ημερομηνία την 12η και 23η Ιουλίου, ανάλογα με το ΑΦΜ. Μέχρι τις 7 Ιουλίου, η εφαρμογή θα χρησιμοποιείται μόνο κατόπιν προσκλήσεως σε επιλεγμένους χρήστες ή ομάδες χρηστών, ενώ από τις 7 έως τις 9 Ιουλίου θα διενεργηθεί η απογραφή για τους υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Διοίκησης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Πηγή των προβλημάτων ήταν η απόπειρα συλλογής στοιχείων καθ' υπέρβασιν του νομοθετικού πλαισίου που καθορίζεται από την κοινή υπουργική απόφαση 2/3/345/0004 της 4ης Ιουνίου 2010 και αφορά στην απογραφή προσωπικού του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ σχετικά με τη σύσταση Ενιαίας Αρχής Πληρωμής.
Οι αρμόδιοι έδειξαν ότι πάνε «ξυπόλυτοι στ' αγκάθια», αφού δεν φρόντισαν να προετοιμάσουν το απαραίτητο νομοθετικό πλαίσιο. Αποτέλεσμα; Βρέθηκαν μπροστά στις έντονες αντιδράσεις της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, που ανάγκασαν τους διοργανωτές να περικόψουν αρκετές από τις ερωτήσεις τους. Μεταξύ αυτών ήταν ερωτήσεις σχετικά με τις δεξιότητες του υπαλλήλου καθώς και άλλες αναφορικά με προτάσεις-επιθυμίες του υπαλλήλου στον τομέα εργασίας του, τη βαθμολογία και το θέμα του διδακτορικού του, αν είναι αριστούχος, αν έχει άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου κ.λπ.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Ιουνίου, στα γραφεία της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, οι εκπρόσωποι του υπουργείου Εσωτερικών, με επικεφαλής τη γενική γραμματέα κ. Περιελέ, δεν κατάφεραν να πείσουν την ολομέλεια της Αρχής, με πρόεδρο τον Χρ. Γεραρή, για την αναγκαιότητα συλλογής όλων των στοιχείων που αναφέρονται στο παράρτημα της κοινής υπουργικής απόφασης. Συνέπεια των αντιδράσεων, υπήρξαν οι αλλαγές έως το παρά πέντε έναρξης της απογραφικής διαδικασίας.
Οι αρμόδιοι υπάλληλοι εργάζονταν μέχρι και μετά τα μεσάνυχτα της Τετάρτης προς Πέμπτη 1η Ιουλίου, οπότε έπρεπε να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του υπουργείου το σχετικό ερωτηματολόγιο. Αλλά και πάλι δεν κατάφεραν να φανούν συνεπείς.
Στελέχη του ΥΠΕΣ αποδίδουν την ευθύνη για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στους συνεργάτες του μεγάρου Μαξίμου, καθηγητή Θ. Καρούνο και τον Α. Δρυμιώτη, τους οποίους κατηγορούν ότι θέλησαν να δημιουργήσουν «τράπεζα» με περισσότερα προσωπικά δεδομένα, χωρίς να γνωρίζει κανείς -τουλάχιστον επισήμως- σε τι θα εξυπηρετούσε η συλλογή τους.
Αλλοι μιλάνε για «εκ του πονηρού» και πλάγια επιδίωξη ποιοτικής-στρατηγικής απογραφής των δημόσιων υπαλλήλων. Στην ομάδα του Μαξίμου καταλογίζεται, επίσης, ότι θέλησε να αναλάβει μόνη της την εφαρμογή του προγράμματος, παρακάμπτοντας ή επιβάλλοντας, ως εκ της θέσεώς της, τις θελήσεις της.
Το παρήγορο είναι ότι στη σύσκεψη της Τετάρτης μετείχαν και εκπρόσωποι της Γενικής Γραμματείας Πληροφορικών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, όπου θα συγκεντρωθούν τα στοιχεία και παρουσίασαν τα μέτρα ασφαλείας σχετικά με τη βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί. Τα μέτρα κρίθηκαν επαρκή από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
Ωστόσο, παρά τις αλλαγές στο ερωτηματολόγιο, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης απαγόρευσε στους υπαλλήλους και τα στελέχη του υπουργείου του να απαντήσουν στο ερώτημα «θέση ευθύνης», επικαλούμενος λόγους ασφάλειας και απορρήτου, κυρίως των εργαζομένων στην ΕΥΠ. Πηγή: enet.gr