ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΡΙΟ ΣΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΠΡΥΤΑΝΕΙΣ
Με αιτήματα όπως το να θεσπιστεί νομοθετικά χρονικό όριο στη φοίτηση, ώστε να αντιμετωπιστεί ριζικά το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών απαντούν οι πρυτάνεις στις προτάσεις του υπουργείου παιδείας, για συγχωνεύσεις τμημάτων και στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης...
Με έξι ψηφίσματα που δημοσιοποίησε την Δευτέρα (28/06), η σύνοδος των πρυτάνεων, επισημαίνει ότι οι όποιες συγχωνεύσεις πρέπει να γίνουν με πρωτοβουλία των ίδιων των Ιδρυμάτων, και να είναι προς την κατεύθυνση της διοικητικής συνεργασίας, της συγχώνευσης εκπαιδευτικών μονάδων, της ένταξης των Τμημάτων σε Σχολές, για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας και της αποδοτικότητας των ακαδημαϊκών μονάδων, αλλά και αντιμετώπισης φαινομένων γιγαντισμού με τις επακόλουθες επιπτώσεις.
Σύμφωνα με τους πρυτάνεις επιβάλλονται ριζικές αλλαγές στο σύστημα φοιτητικής μέριμνας καθώς ζητούν να ορισθεί ο χρόνος της μέγιστης διάρκειας της φοίτησης, κατά τα διεθνή πρότυπα.
Το ηλεκτρονικό βιβλίο
Η Σύνοδος διαπιστώνει ότι ο ρόλος του ηλεκτρονικού βιβλίου στον σύγχρονο χώρο της εκπαίδευσης και της έρευνας, ιδιαίτερα στο σημερινό φοιτητή, διαφαίνεται εξαιρετικά σημαντικός και θεωρεί ότι πρέπει να υπάρξει μια άμεση και αποτελεσματική μελέτη όλων των παραμέτρων του ζητήματος (εκπαιδευτικών, λειτουργικών, οικονομικών, κοινωνιολογικών κλπ), από την πλευρά της Πολιτείας και των ΑΕΙ, με σκοπό την όσο το δυνατόν ταχύτερη εισαγωγή του ηλεκτρονικού βιβλίου στο χώρο της Εκπαίδευσης.
Χρηματοδότηση της έρευνας
Οι πρυτάνεις καταδικάζουν το γεγονός ότι στην Ελλάδα παρατηρείται μείωση της χρηματοδότησης της έρευνας από το 1999 έως το 2006, με ακόμη περαιτέρω φθίνουσα πορεία για την περίοδο 2007-2010.
Και ζητούν:
1. Άμεση ολοκλήρωση των αξιολογήσεων, των χρηματοδοτήσεων και των δράσεων που γίνονται με πόρους της Ε.Ε., όπως του Ηράκλειτου και του Θαλή.
2.Άμεση προκήρυξη των προγραμμάτων Πυθαγόρας, Δημοσθένης κλπ.
3.Καθορισμός σαφούς εθνικής πολιτικής για την έρευνα, με επαρκή σχετική χρηματοδότηση.
Σύμφωνα με τους πρυτάνεις τα ΑΕΙ θα πρέπει να θεσπίσουν εσωτερικούς μηχανισμούς καταγραφής, αποτίμησης και αξιολόγησης των ολοκληρωμένων δράσεών τους, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους αυτό το συνολικό έργο μπορεί να καταγράφεται με έγκυρο και αξιόπιστο τρόπο, και στη συνέχεια να παρουσιάζεται με σαφήνεια και αντικειμενικότητα.
Παράλληλα ζητούν από την Πολιτεία να ξεκινήσει άμεσα τις διαδικασίες μελέτης και καταγραφής όλων των παραμέτρων αυτοδυναμοποίησης της λειτουργίας των ΑΕΙ, με τη συμβολή επιτροπής της Συνόδου των Πρυτάνεων, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Η Σύνοδος θεωρεί ότι η πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των εκπαιδευτικών, όπως αυτή ορίζεται στο σχετικό νόμο, θα συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας. Πηγή: http://www.cosmo.gr