ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΪΝΤΑ!
Η Αΐντα, το μικροσκοπικό γκρι ρομπότ, θα είναι στο εξής ο φύλακας-άγγελος για τους οδηγούς των νέων μοντέλων αυτοκινήτων. Η Αΐντα τοποθετείται στην κονσόλα του αυτοκινήτου για να αποτελέσει τον ιδανικό συνοδηγό που θα κρατάει συντροφιά στους οδηγούς, καθιερώνοντας νέα δεδομένα στην οδήγηση...
Η μικρή Αΐντα δεν είναι ένας άψυχος πλοηγός διαδρομών, αλλά ένα ρομπότ με αισθήματα. Μέσα σε περίπου μία εβδομάδα καταγράφει με κάθε λεπτομέρεια τον τρόπο οδήγησης και τη συμπεριφορά του οδηγού, τις καθημερινές διαδρομές που ακολουθεί στην πόλη και γενικά όλες τις συνήθειές του και στη συνέχεια αναλαμβάνει χρέη βοηθού.
Το μικρό ρομπότ ενημερώνει τον οδηγό πότε πρέπει να γεμίσει το ρεζερβουάρ και σε ποιο σημείο βρίσκεται το κοντινότερο πρατήριο, θυμίζει ότι πρέπει να γίνουν τα καθημερινά ψώνια, ακόμα και την ώρα παραλαβής του παιδιού από το σχολείο. Επιπλέον, τον συμβουλεύει να οδηγεί με ηρεμία σε περίπτωση που εκνευριστεί, να κάθεται σωστά στη θέση του οδηγού και υποδεικνύει τις πιο σύντομες διαδρομές προς τον προορισμό.
Το πρωτοποριακό ρομπότ οδηγικής συντροφιάς παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 1ου Φεστιβάλ Καινοτομίας. Το μικρό ρομπότ κατασκευάστηκε στο ΜΙΤ, σε συνεργασία με την αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen και αναμένεται να τοποθετηθεί σύντομα στα νέα μοντέλα της εταιρείας. Τα αρχικά ΑΙDΑ σημαίνουν Αffective Ιntelligent Driving Αgent (σε ελεύθερη μετάφραση Επιδραστικός Εξυπνος Οδηγός) και όπως είπε ο εκπρόσωπος του ΜΙΤ το ρομπότ αποτελεί ένα σύστημα πλοήγησης που μιμείται την ανθρώπινη συμπεριφορά και κρατάει συντροφιά στον οδηγό. Μιλάει φιλικά
Η Αΐντα παίρνει τις πληροφορίες από τους αισθητήρες που βρίσκονται τοποθετημένοι σε διάφορα σημεία του οχήματος (εσωτερικά και εξωτερικά), ενώ ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν χρωματίζει τη φωνή με στόχο να γίνει πιο φιλική προς τον οδηγό.
Μετά το ναυάγιο του σχεδίου για τη δημιουργία Ζώνης Και νοτομίας στη Θεσσαλονίκη, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) διοργανώνει το 1ο Φεστιβάλ Καινοτομίας με στόχο να γίνει θεσμός για την πόλη. Οπως είπε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος του ΕΒΕΘ και της ΔΕΘ Δημήτρης Μπακατσέλος, στόχος των διοργανωτών είναι να προβάλουν και να αναδείξουν μέσω του φεστιβάλ την αξία της δημιουργικότητας και της καινοτομίας ως παράγοντα ανάπτυξης του τόπου. «Το φεστιβάλ διοργανώνεται κατά τα διεθνή πρότυπα και η πρώτη χρονιά του θεσμού φέρνει από το εξωτερικό και προβάλλει στο ελληνικό κοινό καινοτομίες και επιτυχημένες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες» δήλωσε, ενώ επιδίωξη του ΕΒΕΘ και της ΔΕΘ είναι να δοθεί το έναυσμα τις επόμενες χρονιές να αναδειχθούν και ελληνικές καινοτομίες. Επίσης, κατά τη διάρκεια της χρονιάς όλες οι καινοτόμες δράσεις και οι συνεργασίες θα προβάλλονται μέσω της ιστοσελίδας www. innovationthessaloniki.gr
Μία πρωτοποριακή ηλιακή στάση
Οι πρώτες πράσινες ηλιακές στάσεις λεωφορείων άρχισαν να τοποθετούνται σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να ενημερώνονται για τα δρομολόγια, να φορτίζουν τα κινητά τους τηλέφωνα, ακόμα και να σερφάρουν δωρεάν στο Διαδίκτυο.
Λειτουργούν αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια μέσω των φωτοβολταϊκών πάνελ που τοποθετούνται στην οροφή, έχουν αυτονομία ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι και τρεις ημέρες σε περίπτωση κακοκαιρίας και συννεφιάς, αλλά το σπουδαιότερο είναι ότι με τη λειτουργία τους οι οργανισμοί αστικών συγκοινωνιών και οι δημοτικές αρχές μπορούν να εξοικονομήσουν μεγάλα χρηματικά ποσά από την κατανάλωση ρεύματος.
Τέσσερις σπουδαστές από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Design της Βαρκελώνης, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή τους Χόρχε Πέρεζ, σχεδίασαν μια πρωτοποριακή ηλιακή στάση και σε συνεργασία με ισπανική βιομηχανία άρχισε η μαζική παραγωγή. Στην πόλη της Βαρκελώνης έχουν τοποθετηθεί εκατό πράσινες στάσεις λεωφορείων, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εγκατάστασής τους στην Μπολόνια και τη Φλωρεντία της Ιταλίας, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις για την εξυπηρέτηση των επιβατών που χρησιμοποιούν λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ.
Μία από τις ηλιακές στάσεις εκτίθεται στην αποθήκη Δ΄ του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 1ου Φεστιβάλ Καινοτομίας που άρχισαν στην πόλη τη Δευτέρα και ολοκληρώνονται την Κυριακή.
Οπως εξηγεί στα «ΝΕΑ» ένας από τους τέσσερις εμπνευστές της πρωτοποριακής κατασκευής, ο 24χρονος σπουδαστής Ρούμπεν Ογια, στην ηλιακή στάση εκτός από τον φωτισμό υπάρχουν οθόνες μέσω των οποίων ο χρήστης μπορεί να ενημερωθεί από τους χάρτες για τις διαδρομές που ακολουθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, για τις καθυστερήσεις ή για τις αλλαγές δρομολογίων. «Εκτός από την οικονομία ρεύματος (η στάση καταναλώνει μόλις 72 Watt ημερησίως) οι εταιρείες συγκοινωνιών και οι δήμοι μπορούν να κερδίσουν χρήματα και από τις διαφημίσεις που προβάλλονται στις οθόνες των στάσεων.
Επιπλέον έχουν και παιδαγωγικό χαρακτήρα, καθώς χιλιάδες επιβάτες καθημερινά γνωρίζουν από κοντά και ενημερώνονται για τις τεράστιες και ανέξοδες δυνατότητες της ηλιακής ενέργειας», λέει ο 24χρονος σπουδαστής.
Κατά τη διάρκεια εκδήλωσης θα παρουσιαστεί στις οθόνες και μια φουτουριστική εκδοχή ηλιακής στάσης (Εye Stop) κατασκευασμένη από φωτοβολταϊκά και πλέξιγκλας, η οποία θα παρέχει επιπλέον δωρεάν υπηρεσίες στους χρήστες. Συγκεκριμένα, δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους φορητών υπολογιστών να σερφάρουν στο Ιντερνετ (μέσω συστήματος Wi Fi) την ώρα που περιμένουν το λεωφορείο, να φορτίζουν τα κινητά τους τηλέφωνα και να ενημερώνονται μέσω μηνυμάτων για τα ωράρια των διαδρομών, για τις αλλαγές δρομολογίων, για τις μετεωρολογικές προβλέψεις κ.ά. Πηγή: http://www.tanea.gr