ΣΕ ΒΑΡΕΘΗΚΑ, FACEBOOK!
Όταν το 2005 πρωτοβγήκε το Facebook στην διαδικτυακή «πιάτσα» όλοι έλεγαν πως πρόκειται για το next best thing των απανταχού geeks στον κόσμο. Κι όμως. Το Facebook κατάφερε να γίνει ο καλύτερος φίλος της μέσης ελληνίδας νοικοκυράς, του κάθε ανθρώπου ηλικίας 7 ως 97 χρονών. Γιατί όμως τον τελευταίο καιρό αρχίζει να χάνει την αίγλη του;...
Κάθε άνθρωπος που έχει μια υποτυπώδη σχέση με τον υπολογιστή του και δη με τον Ίντερνετ έχει ένα προφίλ στο Facebook.
Ειδικά όταν πρωτομπαίνεις στη διαδικασία να φτιάξεις το «πρόσωπο» σου στο μέσο αυτό, σε πιάνει μια ακατανίκητη επιθυμία να εκθέσεις τον εαυτό σου τόσο πολύ, ανεβάζοντας φωτογραφίες από το πώς τα πέρασες με τους φίλους σου τη νύχτα που τα σπάσατε στο Βέρτη μέχρι και το πώς κοιμάσαι με το στόμα ανοιχτό και το φωτάκι δίπλα ανοιχτό.
Θα ήταν λάθος να πούμε ότι δεν πρόκειται για ένα αμιγώς κοινωνικό φαινόμενο που έχει πάρει διαστάσεις μανίας. Εκτίθεσαι και περιμένεις οι άλλοι να εκτεθούν.
Παράλληλα, μπορείς να βρεις το παρελθόν σου και να γυρίσεις στα παλιά. Ποιος άλλωστε δεν έχει ψάξει και βρει έναν παλιό φίλο από το στρατό, ή μια ξεχασμένη κοπέλα, πρώην φλερτ της δεκαετίας του 1990 που τώρα είναι παντρεμένη με τρια παιδιά και σκύλο;
Τι συνέβη όμως και το Facebook έχει πέσει στη δυσμένεια κριτικών και κοινού;
Μπορεί για την Ελλάδα να μετρά ακόμα ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όμως στο εξωτερικό οι άνθρωποι έχουν χάσει την πίστη τους σ’ αυτό. Η παλιά του αίγλη έχει δια παντός σβηστεί, και όπως το ίδιο είχε ρίξει στα – διαδικτυακά – τάρταρα το Hi5 για παράδειγμα, τώρα κινδυνεύει να πέσει κι αυτό μαζί.
Αυτό συνέβη για δύο κυρίως λόγους:
Ο πρώτος είναι οι συνεχείς αλλαγές στις ρυθμίσεις ασφαλείας που στην κυριολεξία έσπασαν τα νεύρα στους χρήστες που κάθε δύο μήνες λάμβαναν ειδοποιητικές επιστολές ότι το προφίλ τους θα αλλάξει από στιγμή σε στιγμή.
Όλο αυτό που έγινε κυρίως ως «δώρο» στους διαφημιστές του Facebook εξέθεσε την εταιρεία, καθώς το αίσθημα ασφάλειας είχε κάνει φτερά, με τα προσωπικά στοιχεία του καθενός να βγαίνουν στη φόρα με ένα απλό ψάξιμο στο ψαχτήρι του.
Παράλληλα, άλλη μια «περίεργη» συμπεριφορά της εταιρείας ήταν και εξακολουθεί να είναι το γεγονός πως δεν διαγράφει τα προφίλ απλώς τα απενεργοποιεί. Μια επιλογή που από την αρχή ξένιζε αλλά σε συνδυασμό με το παραπάνω, πυροδότησε τις διαμαρτυρίες των χρηστών.
Από την άλλη μεριά – που είναι και επισήμως ο δεύτερος λόγος – το Facebook δεν παίζει μπάλα μόνο του πια. Το twitter είναι μια ήρεμη δύναμη στο microblogging που όμως σταθερά απειλεί στα ίσια την δικτύωση του Facebook.
Και αυτό γιατί είναι πιο εύχρηστο, πιο γρήγορο και το κυριότερο σε πωρώνει χωρίς να ταλαιπωρεί ιδιαίτερα την κοινωνική σου ζωή.
Με άλλα λόγια, διατηρεί τις ισορροπίες ανάμεσα σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης και ένα blog απόψεων και ιδεών.
Και μέσα σε όλα αυτά μην ξεχνάμε και τον ανθρώπινο παράγοντα: Σε μια εποχή όπου ο χρόνος κυλά με ταχύτητες φωτός, τα πάντα γίνονται της μόδας για μια μόνο ώρα. Και το Facebook μάλλον δεν αποτελεί την εξαίρεση. Πηγή: http://www.cosmo.gr