ΔΩΡΕΑΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
«Μονόδρομο» φαίνεται να αποτελεί το δωρεάν περιεχόμενο για τους χρήστες του Διαδικτύου στην Ελλάδα, οι οποίοι σε ποσοστό 95% τάσσονται υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στις ιστοσελίδες, σύμφωνα με νέα στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα η εταιρεία Nielsen...
Παρά ταύτα και αν υποτεθεί ότι τελικά εφαρμόζεται η χρέωση περιεχομένου στο Διαδίκτυο, η πολιτική τιμολόγησης, που θεωρείται ως η πλέον πρόσφορη για την πληρωμή του, είναι η μικροχρέωση, την οποία εδώ και καιρό έχει υιοθετήσει με μεγάλη επιτυχία η μουσική βιομηχανία.
Τα στοιχεία για την Ελλάδα αποτελούν μέρος παγκόσμιας έρευνας της Nielsen, στην οποία συμμετείχαν 27.000 καταναλωτές από 52 διαφορετικές χώρες του κόσμου. Οπως αναμενόταν η συντριπτική πλειονότητα του κοινού (85%) επιθυμεί το δωρεάν περιεχόμενο του Διαδικτύου να παραμείνει χωρίς πληρωμή.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, το ποσοστό αυτό φτάνει στο 95%, υπάρχουν όμως ενδείξεις, όπως επισημαίνει η εταιρεία, για μελλοντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες, καθώς, όταν οι καταναλωτές ρωτήθηκαν ξεχωριστά για επιμέρους κατηγορίες, έδειξαν περισσότερο διαλλακτικοί στο να δαπανήσουν χρήματα, ειδικά αν το είχαν ξανακάνει στο παρελθόν.
Οι καταναλωτές παγκοσμίως είναι περισσότερο πρόθυμοι να πληρώσουν για κατηγορίες που κανονικά θα δαπανούσαν χρήματα και εκτός Διαδικτύου.
Ο μεγάλος τομέας της ενημέρωσης με τις πολλές ξεχωριστές κατηγορίες -όπως εφημερίδες, περιοδικά, ραδιοφωνικά προγράμματα και ιστοσελίδες ενημέρωσης- φαίνεται να προκαλεί το ενδιαφέρον των καταναλωτών, όμως το περιεχόμενό του σε συντριπτική πλειονότητα μπορεί να βρεθεί εύκολα και άμεσα δωρεάν.
Πληρωμή υπό όρους
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αναλυτικά στοιχεία της εταιρείας, σχετικά με τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληροί -κατά την άποψη των καταναλωτών- το περιεχόμενο, προκειμένου να είναι κανείς πρόθυμος να το αποκτήσει έναντι αντιτίμου.
Ειδικότερα, το 79% παγκοσμίως και το 90% στην Ελλάδα, θεωρεί πως, αν έχει ήδη εγγραφεί ως συνδρομητής σε μία εφημερίδα, ένα περιοδικό ή μία ραδιοφωνική/ τηλεοπτική υπηρεσία, τότε θα πρέπει να μπορεί να δει το περιεχόμενό τους δωρεάν.
Επιπλέον, το 71% των καταναλωτών τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα δηλώνει πως το online περιεχόμενο, που καλούνται να πληρώσουν, πρέπει να είναι πολύ καλύτερο από αυτό που μπορούν να βρουν χωρίς κόστος. Πάντως, σχεδόν 8 στους 10 ερωτώμενους παγκοσμίως και 9 στους 10 στην Ελλάδα αναφέρουν πως δεν θα χρησιμοποιούσαν πλέον κάποια ιστοσελίδα που ξεκινάει να τους χρεώνει, υποθέτοντας πως μπορούν να βρουν τις ίδιες πληροφορίες δωρεάν.
Διακύβευση η ποιότητα
Από την άλλη, βέβαια, ένα μεγάλο ποσοστό καταναλωτών φαίνεται να αντιλαμβάνεται πως η ποιότητα του online περιεχομένου βρίσκεται σε ρίσκο, όσο αυτό παραμένει τελείως δωρεάν. Το 34% στον κόσμο και το 26% στην Ελλάδα θεωρεί πως η ποιότητα του περιεχομένου θα πέσει, αν οι εταιρείες δεν χρεώσουν για αυτό, το 30% παγκοσμίως και το 39% στην Ελλάδα διαφωνεί και το υπόλοιπο 36% και 34% αντίστοιχα δεν έχει ξεκάθαρη άποψη.
Οι εταιρείες πειραματίζονται με μια σειρά από μοντέλα πληρωμής, που ξεκινούν από πλήρεις συνδρομητικές εγγραφές ολόκληρου του περιεχομένου τους και καταλήγουν σε μεμονωμένες πληρωμές (micropayments) ανά υπηρεσία ή άρθρο.
Στην έρευνα της Nielsen, το 52% των καταναλωτών παγκοσμίως και το 64% των Ελλήνων φαίνεται να υποστηρίζει τις μεμονωμένες πληρωμές (μικροχρέωση), μολονότι αυτό το μοντέλο, τουλάχιστον για τα ΜΜΕ, αποδείχθηκε αρκετά περίπλοκο στο πρόσφατο παρελθόν.
Από την άλλη, βέβαια, επισημαίνεται ότι ένα πιο εύχρηστο μοντέλο πληρωμής θα προσείλκυε περισσότερους καταναλωτές, καθώς μόνο το 43% παγκοσμίως και το 35% στην Ελλάδα φαίνεται πιο πρόθυμο να πληρώσει, αν η διαδικασία είναι ευκολότερη.
Διαφημίσεις
Οσον αφορά στις διαφημίσεις, το 47% στον κόσμο και το 44% στην Ελλάδα παρουσιάζεται διατεθειμένο να ανεχτεί περισσότερες διαφημίσεις στο μέλλον, εφόσον το online περιεχόμενο παραμείνει δωρεάν. Σε περίπτωση όμως που καταλήξουν να πληρώσουν, το 64% παγκοσμίως και το 66% στην Ελλάδα θεωρεί πως δεν θα έπρεπε να υπάρχουν διαφημίσεις. Πηγή: http://www.naftemporiki.gr