Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010

«ΖΑΧΑΡΩΝΟΝΤΑΣ» ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Η λήψη ζάχαρης, ακόμη και με την μορφή αναψυκτικού διαμορφώνει το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα το οποίο με τη σειρά του καθορίζει και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, σύμφωνα με έρευνα επιστημόνων του πανεπιστημίου της Νότιας Ντακότα των ΗΠΑ...

Η ανακάλυψη έγινε από ερευνητές του πανεπιστημίου της Νότιας Ντακότα από τους ψυχολόγους Σιάο-Τιάν Γουάνγκ και Ρόμπερτ Ντβόρακ και δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Psychological Science".

Όπως εξηγούν οι επιστήμονες, η αύξηση του ζαχάρου στο αίμα κάνει τους ανθρώπους πιο υπομονετικούς και λιγότερο παρορμητικούς και γι΄αυτό το λόγο αν κάποιος πρέπει να διαπραγματευτεί κάποιο σημαντικό ζήτημα στη ζωή του, για παράδειγμα μια αύξηση μισθού, καλό θα ήταν να έχει φάει λίγο ζάχαρη πριν τη συνάντηση με τον εργοδότη του.

Οι ψυχολόγοι έκαναν πειράματα με μια μεγάλη ομάδα εθελοντών φοιτητών τους, από τους οποίους ζήτησαν να αποφασίσουν αν θα πάρουν ένα μικρότερο ποσό χρημάτων "αύριο" ή ένα μεγαλύτερο ποσό στο μέλλον.

Οι εθελοντές είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες: οι μισοί έπρεπε να απαντήσουν με άδειο στομάχι και οι άλλοι μισοί αφού προηγουμένως είχαν πιει αναψυκτικό με ζάχαρη ή τεχνητή γλυκαντική ουσία (ασπαρτάμη).

Στη συνέχεια οι επιστήμονες μέτρησα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα πριν και μετά το πείραμα.

Μόλις δέκα λεπτά μετά την κατανάλωση του αναψυκτικού, που αύξησε το ζάχαρο στο αίμα, ήταν ήδη φανερό ότι οι συμμετέχοντες ήσαν πιο πρόθυμοι να περιμένουν για να πάρουν το μεγαλύτερο ποσό στο μέλλον.

Αντίθετα, οι νηστικοί δεν έβλεπαν την ώρα και τη στιγμή να πάρουν την ανταμοιβή τους το συντομότερο δυνατό.

"Είναι όπως με το φαγητό: όταν το ζάχαρο στο αίμα είναι υψηλό, τότε μπορεί κανείς να περιμένει πιο πολλή ώρα μέχρι να φάει", δήλωσαν οι ερευνητές, οι οποίοι συμπέραναν ότι το επίπεδο γλυκόζης στο αίμα δεν καθορίζει μόνο τη συμπεριφορά απέναντι στην τροφή, αλλά και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Έτσι όταν κανείς έχει υψηλότερο ζάχαρο, μπορεί να είναι πιο υπομονετικός για να πάρει μια ανταμοιβή (χρηματική ή άλλη απόλαυση), συνεπώς γίνεται πιο "ανθεκτικός" διαπραγματευτής και λιγότερο βιαστικός, λένε οι ίδιοι.

Επίσης, όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες του πανεπιστημίου της Νότιας Ντακότα, όταν κάποιος πίνει ένα αναψυκτικό διαίτης (χωρίς ζάχαρη), τότε δίνει στο σώμα του κάτι με ωραία γεύση, αλλά χωρίς θερμίδες, με συνέπεια να δημιουργεί μια "μίνι ενεργειακή κρίση" στον οργανισμό του, ο οποίος στη συνέχεια προσπαθεί ενστικτωδώς να "αρπάξει" οτιδήποτε βρίσκεται διαθέσιμο εκείνη τη στιγμή.

Αποτέλεσμα λοιπόν της συχνής κατανάλωσης "υγιεινών" αναψυκτικών, μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη παρορμητικότητα και πιο "βιαστικές" αποφάσεις. Πηγή: http://www.enet.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com