ΔΙΑΚΟΠΗ... ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΛΕΥΚΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ
Πτώση 7,5% κατά μέσον όρο θα καταγράψουν φέτος οι πωλήσεις στις λευκές ηλεκτρικές συσκευές- που τα τελευταία χρόνια υπολογίζονται στα 650 εκατ. ευρώ ετησίως- έναντι μείωσης μόλις 1,20% το 2008 σε σύγκριση με το 2007...
Η οικονομική κρίση που έχει συμπιέσει δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, η βουτιά στην αγορά νέων διαμερισμάτων (26% έπεσε η οικοδομική δραστηριότητα τον Σεπτέμβριο) αλλά και η χορήγηση νέων καταναλωτικών δανείων με το σταγονόμετρο (7 στις 10 αιτήσεις απορρίπτονται) είναι οι τρεις αιτίες που ροκανίζουν τον τζίρο της ελληνικής αγοράς λευκών συσκευών.
Από τις λευκές συσκευές ο μεγάλος χαμένος είναι οι εντοιχιζόμενες, όπου η πτώση των πωλήσεων είναι αντίστοιχη με αυτή της μείωσης στην αγορά νέων διαμερισμάτων. Οι πωλήσεις των σπιτιών με δάνεια από τις τράπεζες εμφανίζουν πτώση περίπου 50% τον τελευταίο χρόνο.
Ειδικότερα, ο αριθμός των δανείων που χορήγησαν οι τράπεζες για την αγορά κατοικιών κινήθηκε κοντά στα 15.000 στο τρίτο τρίμηνο του 2009, ενώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2007, για παράδειγμα, τα δάνεια είχαν ξεπεράσει τα 30.000, όταν η αγορά ακινήτων ήταν στα φόρτε της.
«Ματώνουν» από τις προσφορές
Έχοντας να αντιμετωπίσουν τη δύσκολη αυτή κατάσταση, οι μεγάλες και μικρές, ελληνικές και ξένες πολυεθνικές αλυσίδες πώλησης λευκών συσκευών έχουν επιδοθεί σε έναν σκληρό ανταγωνισμό που, βεβαίως, έχει το κόστος του στα οικονομικά τους αποτελέσματα.
Ενδεικτικό της μάχης που δίνεται για να φέρουν πελάτες στα καταστήματά τους, είναι και τα ξαφνικά «γιουρούσια τιμών» που κάνουν, με τα οποία επώνυμες ηλεκτρικές συσκευές προσφέρονται με έκπτωση μέχρι και 200 ευρώ σε σχέση με την αρχική τιμή τους.
Στέλεχος μεγάλης αλυσίδας προαναγγέλλει στα «ΝΕΑ» ότι τις επόμενες δύο Κυριακές θα υπάρξει μπαράζ διαφημιστικών φυλλαδίων και πως «θα χυθεί αίμα» σε ό,τι αφορά τις τιμές λευκών αλλά και μαύρων συσκευών.
«Συναγερμός» στις αλυσίδες
Επισημαίνεται ότι ο τζίρος των λευκών συσκευών αντιστοιχεί στο περίπου 35% των λιανικών πωλήσεων της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών και, κατά συνέπεια, η κακή τους πορεία έχει σημάνει συναγερμό στα επιτελεία των αλυσίδων Κωτσόβολος, Μedia Μarkt, Ηλεκτρονική, Ράδιο Κορασίδης, Εlectronet και Εxpert.
Σε κάθε περίπτωση, για να φέρουν πελάτες στα ανά την Ελλάδα καταστήματά τους, οι μεγάλες αλυσίδες του συγκεκριμένου κλάδου επιστρατεύουν όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους: από γενναίες πιστωτικές διευκολύνσεις μέχρι και τιμές κάτω του κόστους για ορισμένα προϊόντα και για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Κάποιες από τις πολλές προσφορές που έχουν γίνει το τελευταίο διάστημα είναι: Ψυγειοκαταψύκτης Βosch, ενεργειακής κλάσης Α με χρώμα Ιnox look από 879 ευρώ μόνο 699 ευρώ (20% μείωση τιμής) με απόσυρση της παλιάς ενεργοβόρας ηλεκτρικής/ ηλεκτρονικής συσκευής. Πλυντήριο Ρitsos 6 kg, ενεργειακής κλάσης Α+ από 374 ευρώ μόνο 299 ευρώ (20% μείωση τιμής) με την απόσυρση της παλιάς ενεργοβόρας ηλεκτρικής/ ηλεκτρονικής συσκευής. Φυσικά, στις διαφημιστικές τους καμπάνιες οι αλυσίδες δεν ξεχνούν να προβάλουν και τα οφέλη που έχει ο καταναλωτής αν αντικαταστήσει τις παλιές ενεργοβόρες συσκευές με άλλες, νέας τεχνολογίας, που καταναλώνουν λιγότερο ρεύμα.
Για παράδειγμα, ένας ψυγειοκαταψύκτης ενεργειακής κατηγορίας Α καταναλώνει ετησίως 250 κιλοβατώρες και το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος διαμορφώνεται με τις υπάρχουσες τιμές σε περίπου 21,5 ευρώ, ενώ ένας όμοιος ψυγειοκαταψύκτης ενεργειακής κατηγορίας Β καταναλώνει 550 κιλοβατώρες, ήτοι 47,3 ευρώ. Πηγή: http://www.tanea.gr