«ΧΡΥΣΕΣ» ΓΙΟΡΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΓΚΑΤΖΕΤ
Μάχη για να αποκτήσουν μια καλύτερη θέση στη λίστα με τα χριστουγεννιάτικα δώρα που θα αγοράσουν οι καταναλωτές δίνουν τα ηλεκτρονικά γκάτζετ.
Με προσφορές, επιπλέον δώρα, δωροεπιταγές και νέα μοντέλα, οι αλυσίδες ηλεκτρονικών προσπαθούν να αδράξουν ένα σημαντικό κομμάτι από τον τζίρο αυτών των μικρών ηλεκτρονικών συσκευών, που ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ σε διάστημα δύο εβδομάδων...
Άλλωστε, οι Έλληνες έχουν αναδειχτεί τα τελευταία χρόνια σε φανατικούς των ηλεκτρονικών γκάτζετ. Ενώ η κρίση έχει προκαλέσει ισχυρό πλήγμα στην αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, με την πτώση του τζίρου να κινείται γύρω στο 8,3% φέτος (παρά την αύξηση κατά 5,1% στον όγκο πωλήσεων), οι μικρές συσκευές τεχνολογίας, που περιλαμβάνουν από ψηφιακές κάμερες και παιχνιδομηχανές μέχρι ψηφιακές κορνίζες, διατηρούν καλύτερους ρυθμούς πωλήσεων.
«Η χριστουγεννιάτικη περίοδος έχει αρχίσει καλά», παρατηρεί ο κ. Γιώργος Καράμπελας, διευθυντής μάρκετινγκ της αλυσίδας Κωτσόβολος. «Ο κόσμος έχει σιγά σιγά αρχίσει να ανταποκρίνεται και εκτιμούμε ότι το Σαββατοκύριακο, που τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά και τις δύο μέρες, θα δούμε την κίνηση να κορυφώνεται».
Κυριαρχούν στα φυλλάδια
Κατά την παρούσα δύσκολη περίοδο της κρίσης ορισμένα από τα ηλεκτρονικά γκάτζετ αντισταθμίζουν τη γενικότερη πίεση που δέχεται η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών γενικότερα, όπως παρατηρούν στελέχη της αγοράς. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι στα χριστουγεννιάτικα φυλλάδια που έχουν εκδώσει οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, οι μικρές ηλεκτρονικές και ψηφιακές συσκευές κατέχουν κυρίαρχη θέση. Παράλληλα, αυτές οι μικρές συσκευές μπορούν να αγοραστούν και με τη χρήση των δωροεπιταγών που δίνουν στους καταναλωτές ορισμένες αλυσίδες ανάλογα με το ύψος των αγορών τους. Το ύψος των δωροεπιταγών καλύπτει ή πλησιάζει την αξία ενός γκάτζετ.
Άλλωστε, ορισμένες κατηγορίες, όπως είναι οι ψηφιακές κορνίζες για φωτογραφίες, αναδεικνύονται, όπως επισημαίνει ο κ. Σπύρος Καμηλέρης, γενικός διευθυντής retail & technology της εταιρείας GfΚ, σε ένα από τα αγαπημένα γκάτζετ των Ελλήνων. Φέτος οι Έλληνες έχουν ήδη αγοράσει 78.000
ψηφιακές κορνίζες (197% περισσότερες από πέρσι!) για να βλέπουν τις ψηφιακές τους φωτογραφίες να εναλλάσσονται μέσα στα ειδικά αυτά κάδρα.
«Μόδα» τα συστήματα πλοήγησης
Όμως, τα ηλεκτρονικά γκάτζετ δεν μπαίνουν με δυναμικότερους ρυθμούς μόνο στα σπίτια των καταναλωτών. Διεισδύουν και στα αυτοκίνητα. Ο λόγος περί των συστημάτων πλοήγησης, τα οποία αποτελούν και αυτά ένα νέο γκάτζετ για τους Έλληνες. Οι πωλήσεις τους έφτασαν τα 22,8 εκατ. ευρώ το δεκάμηνο Ιανουαρίου- Οκτωβρίου 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfΚ. Στο ίδιο διάστημα οι Έλληνες ξόδεψαν 23,3 εκατ. ευρώ για αγορές οικιακών ηχητικών συστημάτων. Υψηλό είναι το ενδιαφέρον και για τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, καθώς έχουν ήδη πουληθεί 345.000 κομμάτια, περίπου τα ίδια με πέρσι. Όμως, λόγω της μείωσης στις τιμές τους ο τζίρος μειώθηκε κατά 3,4%.
Σε άνοδο και οι παιχνιδομηχανές
Ο καινούργιος τρόπος διασκέδασης των νέων βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αλυσίδων, οι οποίες διεκδικούν μεγαλύτερο μερίδιο από τον ελεύθερο χρόνο των gamers. Φέτος έχουν πουληθεί 21% περισσότερες παιχνιδομηχανές από πέρσι και ο τζίρος τους αυξήθηκε κατά 7,7%. Μάλιστα, ένα σημαντικό κομμάτι του ετήσιου τζίρου (που φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ) σε παιχνιδομηχανές και βιντεοπαιχνίδια- που φτάνει στο 30% στις κονσόλες και στο 25% στα βιντεοπαιχνίδια- πραγματοποιείται κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. Πηγή: http://www.tanea.gr