ONLINE ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΓΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
Το Εργαστήρι Δημοσιογραφίας Νίμαν του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ ανέφερε ότι η αμερικανική εταιρεία έχει καταθέσει πρόταση για την ανάπτυξη πλατφόρμας online πληρωμών. Το Νίμαν δημοσίευσε την πρόταση της Google στη σχετική του ιστοσελίδα, και περιγράφει την πρωτοβουλία της εταιρείας ως «έκπληξη», δεδομένης της σχέσης της με την αγορά των εφημερίδων. Η υπηρεσία συγκέντρωσης ειδήσεων της Google έχει συγκεντρώσει τα πυρά των Αμερικανών εκδοτών, αποσπώντας στην ουσία επισκεψιμότητα από τις ιστοσελίδες των εφημερίδων. Η Google από την άλλη αντικρούει την κριτική θεωρώντας ότι στην ουσία παρέχει δωρεάν υπηρεσία στις εφημερίδες, οδηγώντας χρήστες στις ιστοσελίδες τους...
Με τα διαφημιστικά έσοδα και την κυκλοφορία των εφημερίδων σε καθοδική τροχιά, οι εκδότες στις ΗΠΑ αναζητούν τρόπους χρέωσης του περιεχομένου που δημοσιεύουν στο Ίντερνετ, σε μια προσπάθεια στην οποία συμμετέχει και η Ένωση Εφημερίδων της Αμερικής (ΝΑΑ).
Η πρόταση της Google που κατατέθηκε στο Νίμαν, αναφέρει ότι η πλατφόρμα πληρωμών που αναπτύσσει η αμερικανική εταιρεία θα είναι διαθέσιμη τόσο για υπηρεσίες της εταιρείες αλλά και για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να εφαρμόσει συνδρομητικό μοντέλο στην ιστοσελίδα του, μέσα στο 2010.
«Η Google πιστεύει ότι ένα ανοιχτό web ωφελεί όλους τους χρήστες και τους εκδότες», αναφέρει το κείμενο. «Ωστόσο, ‘ανοιχτό’ δε χρειάζεται να σημαίνει ελεύθερο», ενώ συνεχίζει λέγοντας: «Πιστεύουμε ότι το περιεχόμενο στο Ίντερνετ έχει εξαιρετικές προοπτικές, υποστηριζόμενο από διάφορα επιχειρηματικά μντέλα, συμπεριλαμβανομένου του συνδρομητικού».
«Αν και πιστεύουμε ότι η διαφήμιση θα παραμείνει κατά πάσα πιθανότητα η βασική πηγή εσόδων για την πλειοψηφία των παρόχων περιεχομένου, ένα συνδρομητικό μοντέλο μπορεί να λειτουργήσει ως σημαντική πηγή επιπλέον εσόδων», αναφέρει σε άλλο σημείο το κείμενο. «Η Google έχει αποκτήσει εμπειρία όχι μόνο σε ότι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά έχει αναπτύξει με επιτυχία καταναλωτικά προϊόντα που χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη γνώση και να βοηθήσουμε τους εκδότες να δημιουργήσουν μια επιτυχημένη συνδρομητική πλατφόρμα».
Η Google πρότεινε επίσης την κατανομή των κερδών μεταξύ της ίδιας και των εκδοτών που θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της, στα πρότυπα συνεργασίας της Apple με τις εταιρείες της μουσικής βιομηχανίας στην πλατφόρμα iTunes της πρώτης.
Δεν είναι όμως μόνο η Google που θέλει να αναπτύξει ένα σύστημα online πληρωμών για τις εφημερίδες. Η Journalism Online, μια εταιρεία που ιδρύθηκε τον Απρίλιο με στόχο να βοηθήσει τους οργανισμούς ενημέρωσης να πραγματοποιήσουν έσοδα στο web, ανακοίνωσε τον περασμένο μήνυμα ότι 500 εφημερίδες και περιοδικά έχουν συμφωνήσει να συμμετάσχουν ως συνεργάτες στην εταιρεία. Διευκρινίζει μάλιστα ότι η δική της πλατφόρμα πληρωμών θα είναι έτοιμη το φθινόπωρο, επιτρέποντας στους συνδρομητές να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο όλων των μέσων που συνεργάζονται με τη Journalism Online, με τη χρήση ενός κοινού λογαριασμού.
Οι Los Angeles Times ανέφεραν τον περασμένο μήνα ότι η News Corp. του Ρούπερτ Μέρντοχ βρίσκεται ήδη σε συνομιλίες με τους New York Times, την Washington Post, την Hearst Corp και την Tribune Co, για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας που θα χρεώνει το περιεχόμενο των ιστοσελίδων. Πηγή: http://www.techpress.gr