ΑΠΟΣΥΡΣΗ Ι.Χ. ΜΕ... ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΠΑΠΟΥΛΙΑ
Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα ισχύσει τουλάχιστον... για 40 ημέρες- όπως, άλλωστε, προβλέπει και το Σύνταγμαεπιχειρεί η κυβέρνηση, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, να βάλει σε τροχιά υλοποίησης το σχέδιό της για τη μερική απόσυρση των παλαιών οχημάτων. Η τροπολογία του ΥΠΕΧΩΔΕ με τα τελικά μέτρα για την απόσυρση των οχημάτων, λόγω της προκήρυξης των εκλογών,δεν πρόλαβε να ψηφιστεί από τη Βουλή. Έτσι, τώρα το θέμα της απόσυρσης των παλαιών Ι.Χ. επιχειρείται να «τακτοποιηθεί» με πράξη νομοθετικού περιεχομένου,η οποία επρόκειτο να κατατεθεί χθες στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας για υπογραφή...
Η επίμαχη ρύθμιση περιλαμβάνει τέσσερα άρθρα, που αφορούν τη νέα κατηγοριοποίηση των αυτοκινήτων ανάλογα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές στις εκπομπές ρύπων, τη θέσπιση πράσινων τελών κυκλοφορίας, τα πριμ απόσυρσης παλαιών οχημάτων ανά κατηγορία (Ι.Χ., ελαφρά φορτηγά, μεγάλα οχήματα) και τον πράσινο Δακτύλιο.
Ωστόσο, ακόμα και μετά την υπογραφή της πράξης νομοθετικού περιεχομένου θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος μέχρι να αρχίσει η απόσυρση των Ι.Χ, δεδομένου ότι για καθεμία από τις ρυθμίσεις απαιτείται η έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων που θα καθορίζουν τις διαδικασίες εφαρμογής των μέτρων, ενώ είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούν και ερμηνευτικές εγκύκλιοι.
Το κυριότερο όμως είναι ότι βάσει του Συντάγματος τα μέτρα που θα προβλέπει η πράξη νομοθετικού περιεχομένου θα πρέπει να επικυρωθούν από τη Βουλή και μάλιστα μέσα σε 40 ημέρες, κάτι που δεν είναι βέβαιο ότι θα πράξει η νέα κοινοβουλευτική πλειοψηφία η οποία θα προκύψει από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου.
Τα μέτρα. Σύμφωνα με τη ρύθμιση, τα οικονομικά κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων θα κλιμακώνονται ανάλογα με τον κυβισμό του αποσυρόμενου οχήματος. Θα αρχίζουν από τα 500 ευρώ για αυτούς που θα αποσύρουν οχήματα έως 900 κ.εκ. και θα φτάνουν στα 2.200 ευρώ για όσους αποσύρουν αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 2.400 κ.εκ. Πρόσθετο όφελος της τάξεως των 1.000 ευρώ θα υπάρχει για όσους από τους κατόχους Ι.Χ. προχωρήσουν παράλληλα με την απόσυρση και στην αγορά αυτοκινήτου νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Εuro 4 και 5).
Στα αντικίνητρα για τη διατήρηση στην κυκλοφορία των παλαιών-ρυπογόνων οχημάτων περιλαμβάνεται η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, που σήμερα γίνεται μόνο με βάση τον κυβισμό του κινητήρα. Με τον νέο τρόπο, η κλιμάκωση της χρέωσης των τελών κυκλοφορίας θα βασίζεται όχι μόνο στον κυβισμό, αλλά και στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα (εκπομπές CΟ2). Τα νέα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν για όλες τις κατηγορίες οχημάτων (Ι.Χ., δίκυκλα, φορτηγά κτλ.). Ο πράσινος Δακτύλιος. Επίσης, στα αντικίνητρα για τη διατήρηση στην κυκλοφορία των παλαιών-ρυπογόνων οχημάτων θα περιληφθεί και ο πράσινος Δακτύλιος που θα ισχύσει στην Αθήνα από την 1η Σεπτεμβρίου 2011. Τα Ι.Χ. και τα ημιφορτηγά στον πράσινο Δακτύλιο θα κινούνται ως εξής:
● Τα αυτοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων- δηλαδή τα οχήματα 15ετίας- θα έχουν κόκκινο σήμα κυκλοφορίας και δεν θα μπορούν να εισέρχονται στον πράσινο Δακτύλιο κατά το ωράριο λειτουργίας του.
● Τα «καθαρά» αυτοκίνητα, δηλαδή τα καινούργια αυτοκίνητα τα οποία εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια/χιλιόμετρο, θα έχουν λευκό σήμα κυκλοφορίας και η είσοδός τους στον πράσινο Δακτύλιο θα είναι ελεύθερη.
● Όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα θα έχουν γκρι σήμα κυκλοφορίας και θα συνεχίσουν να κινούνται με το σύστημα μονά- ζυγά. Πηγή: http://www.tanea.gr