ΜΕΣΑΙΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΠΡΟΩΘΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΟΥΓΓΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ
Είναι μικρό και ευέλικτο, κινείται άνετα στους στενούς δρόμους μιας πόλης και χωρά 25 καθιστούς και τριάντα όρθιους επιβάτες. Μπορεί να βγει σ' όποιο χρώμα επιθυμεί κάποιος, ενώ είναι και «πράσινο», καθώς πληροί τα νέα, αυστηρότερα όρια εκπομπών ρύπων, που ορίζει το πρότυπο Euro 5 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για το πρωτότυπο λεωφορείο Urbanus, που κατασκευάζει η ουγγρική εταιρία «Csaba Metal ZRt. Femszerkezet Gyar», αναβιώνοντας την παράδοση της χώρας στην κατασκευή λεωφορείων και φορτηγών.
Η εταιρεία, με την υποστήριξη των ουγγρικών αρχών, πραγματοποιεί άνοιγμα στην ελληνική αγορά, καθώς το όχημα παρουσιάζεται φέτος στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, σήμερα ξεκινά συνεργασία της εταιρίας με την ελληνική εταιρία αμαξωμάτων και μεταφορικών μέσων «Νικ Κιολεϊδης ΑΕΒΕ», προκειμένου τα λεωφορεία να κατασκευάζονται στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Βόλο.
«Το Urbanus είναι το καταλληλότερο μεσαίου μεγέθους όχημα μαζικής μεταφοράς για πόλεις και προάστια. Το κόστος του θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, ενώ είναι ιδανικό για χρήση στις δημοτικές συγκοινωνίες», αναφέρει ο εμπορικός ακόλουθος της πρεσβείας της Ουγγαρίας, Άκος Νέμεθ και τονίζει ότι, ξεκινούν το επόμενο διάστημα συζητήσεις με το Δήμο Βόλου για την αγορά των λεωφορείων ενόψει και της διοργάνωσης των Μεσογειακών Αγώνων.
Το θέμα συζητήθηκε σήμερα και κατά τη συνάντηση του νομάρχη Θεσσαλονίκης, Παναγιώτη Ψωμιάδη, με τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Ανάπτυξης της Ουγγαρίας, Ζόλταν Μέστερ, παρουσία του πρέσβη της Ουγγαρίας στην Ελλάδα, Γιόζεφ Τοθ, του κ. Νέμεθ, του προέδρου του Ουγγρικού Οργανισμού Προώθησης Εξαγωγών, Χσάμπα Κίλλιαν, αλλά και του επίτιμου πρόξενου της Ουγγαρίας στη Θεσσαλονίκη, Δημήτρη Τακά. Μάλιστα, ο νομάρχης πρότεινε να πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του λεωφορείου στους κήπους της νομαρχίας, πρόσκληση που ο κ. Μέστερ αποδέχτηκε με ιδιαίτερη χαρά.
Εξάλλου, η ουγγρική αντιπροσωπεία συζήτησε με τον κ. Ψωμιάδη ζητήματα συνεργασίας στους τομείς του τουρισμού, των μεταφορών και των επιχειρήσεων. Ειδικά για τον τομέα των μεταφορών, ο κ. Μέστερ επισήμανε την ανάγκη να προωθηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Ουγγαρία, ώστε να διευκολυνθούν οι μεταφορές μέσω Δούναβη, σχέδιο που δρομολογείται μέσα από ευρωπαϊκά προγράμματα. Πηγή: http://www.kathimerini.gr