Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2009

ΤΟ ΜΠΟΤΙΛΙΑΡΙΣΜΑ ΗΡΘΕ ΝΩΡΙΣ

Τα περίπου 5.000 σχολικά λεωφορεία των ιδιωτικών σχολείων που θα ξεκινήσουν από τα τέλη της εβδομάδας θα είναι όπως κάθε Σεπτέμβριο το κερασάκι στην τούρτα του κυκλοφοριακού. Ωστόσο, ήδη, τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι φέτος οι δρόμοι της Αθήνας γέμισαν γρηγορότερα και πιο ασφυκτικά από τα προηγούμενα χρόνια...

Oι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής (7-9 το πρωί και 3-5 το απόγευμα) διευρύνονται συνεχώς, ενώ τα μποτιλιαρίσματα σε βασικές οδικές αρτηρίες φαίνεται να αποκτούν μόνιμο χαρακτήρα. «Μόνο φέτος, στην Αθήνα κυκλοφορούν πάνω από 120.000 καινούργια Ι.Χ., επιβαρύνοντας τους ήδη κορεσμένους δρόμους της πρωτεύουσας», είναι η πρώτη διαπίστωση του αναπληρωτή καθηγητή Σχεδιασμού των Μεταφορών του Πανεπιστημίου Πειραιά κ. Στράτου Παπαδημητρίου. «Όταν έχουμε ένα σύστημα που δουλεύει σχεδόν σε οριακές συνθήκες, η παραμικρή επιβάρυνση επιφέρει πολλαπλάσια δυσάρεστα αποτελέσματα», προσθέτει.

Φθάνει η ώρα μηδέν
Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) έχει ήδη προειδοποιήσει ότι οι δρόμοι της Αθήνας δεν αντέχουν άλλα αυτοκίνητα και πως για περίπου 10 μεγάλες οδικές αρτηρίες πλησιάζει η ώρα μηδέν αν δεν ληφθούν εγκαίρως μέτρα για τη συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος.

Είναι χαρακτηριστικό, λέει ο κ. Παπαδημητρίου, πως στο κυκλοφοριακό της Αθήνας δεν μεταβάλλεται μόνο ο δείκτης αύξησης των αυτοκινήτων, αλλά και άλλοι κρίσιμοι δείκτες, όπως για παράδειγμα το σύνολο των μετακινήσεων και η κινητικότητα των χρηστών των δρόμων. Παλιότερα, εξηγεί, είχαμε τις κλασικές μετακινήσεις από το σπίτι στη δουλειά και αντίστροφα. Τώρα έχουν μπει εμβόλιμα και μετακινήσεις προς το σχολείο ή τους γονείς που μπορεί να μένουν στο άλλο άκρο της πόλης.

Μπλόκο και στην περιφέρεια
Από την άλλη πλευρά, αρκετοί είναι εκείνοι που αναζητούν κατοικία σε άλλες λιγότερο κορεσμένες περιοχές της Αθήνας (π.χ. στα βορειοανατολικά και νοτιοανατολικά προάστια), με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα κάθε μέρα μέχρι να φτάσουν στη δουλειά τους. Έτσι, το κυκλοφοριακό μοιραία ακολουθεί τις επεκτάσεις της πόλης, υποστηρίζει ο κ. Παπαδημητρίου. Αυτό σημαίνει πως εάν μέχρι τώρα τα μεγαλύτερα προβλήματα παρατηρούνταν σε άξονες όπως η Κηφισίας, η Μεσογείων ή η Αλεξάνδρας, τώρα μοιραία θα επεκταθούν σε οδικές αρτηρίες όπως η Αμφιθέας, η Αλίμου, η Πεντέλης, η Βάρης- Κορωπίου και η λεωφόρος Μαραθώνος που οδηγούν στην άλλη, καινούργια Αθήνα.

Αδιάβατοι δρόμοι
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΣΕΣ (για λογαριασμό της μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής), η μέση ωριαία ταχύτητα στους δρόμους αυτούς από τα 15-20 χλμ. ανά ώρα που είναι σήμερα θα μειωθεί στα 5-7. Την ίδια στιγμή, η Αττική Οδός, δρόμος- πρότυπο για το Λεκανοπέδιο σήμερα, αναμένεται να εμφανίζει όλο και μεγαλύτερα διαστήματα μποτιλιαρίσματος κυρίως στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας- Μεταμόρφωση. Σε τρία χρόνια ο κορεσμός στις βασικές αρτηρίες θα φθάσει το 95%-98%

Όπως επισημαίνεται στην έρευνα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, έως το 2012- 2013, ο κορεσμός των μεγάλων οδικών αξόνων τις ώρες αιχμής θα αγγίξει το 95%98% (έναντι περίπου 60% σήμερα), με τη λεωφόρο Κηφισού να δέχεται τη μεγαλύτερη επιβάρυνση. Η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας των οχημάτων στη συγκεκριμένη αρτηρία θα μειωθεί κατά 5 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ τις ώρες αιχμής δεν θα ξεπερνά τα 10 χλμ. ανά ώρα.

Σύμφωνα με τον ΣΕΣ, όλα αυτά θα συμβούν, καθώς παρά τους νέους οδικούς άξονες και τις επεκτάσεις του μετρό, ο ρυθμός αύξησης του στόλου των Ι.Χ. παραμένει σταθερός. Στην Αττική κυκλοφορούν σήμερα πάνω από 2,8 εκατ. Ι.Χ., αριθμός που αυξάνεται περίπου κατά 150.000 οχήματα τον χρόνο.

Ήδη, στην πρωτεύουσα καταγράφονται καθημερινά 8 εκατ.

μετακινήσεις, αριθμός που σύντομα θα φθάσει τα 10 εκατ.

Σήμερα, περίπου το 40%-45% των μετακινήσεων αφορά διαδρομές από και προς την εργασία. Από το σύνολο των μετακινήσεων το 60% γίνεται με Ι.Χ., ενώ περίπου 2,5 εκατ. διαδρομές πραγματοποιούνται μέσω του κέντρου της Αθήνας. Πηγή: http://www.tanea.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com