ΛΙΜΑΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑΜΑ ΣΤΟΝ ΑΪ-ΝΙΚΟΛΑ
Ακατάλληλα, έως και άκρως επικίνδυνα, για τα 190 επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία, όλων των τύπων της ακτοπλοΐας, και τα εκατομμύρια των επιβατών είναι τα λιμάνια όλης της χώρας.
Δεκαέξι από αυτά βρέθηκαν και φέτος στη «μαύρη λίστα» των Ελλήνων καπετάνιων, οι οποίοι κάθε χρόνο καταγράφουν τις ελλείψεις των λιμανιών, χωρίς όμως ποτέ να έχουν βρει ανταπόκριση από την Πολιτεία και όλους αυτούς που διαμορφώνουν τη λιμενική πολιτική, για τα υποτυπώδη τουλάχιστον έργα που θα προσφέρουν την ασφάλεια σε πλοία και επιβάτες...
«Χωρίς τις προβλεπόμενες και κατάλληλες μπιντες-δέστρες- προστατευτικούς και ασφαλείς προσκρουτήρες, τους οποίους οι "υπεύθυνοι" και ειδικοί "λιμενολόγοι" αντικαθιστούν με λάστιχα αυτοκινήτων, τις βάτες και ασφαλείς "ράμπες", τους τσιμεντένιους κυματοθραύστες, τους προειδοποιητικούς φανούς στους ντόκους και τις προβλήτες, αλλά και με τις αχαρτογράφητες ξέρες, που σημειωτέον είναι διάσπαρτες σε όλες τις ρότες μας, ακόμα και στις μπούκες των λιμανιών, δεν νιώθουμε καμιά, μα καμιά ασφάλεια στις καθημερινές προσεγγίσεις των πλοίων μας, εκτός και αν γίνουμε "Ράμπο"», λέει ο πλοίαρχος του Highspeed 5 Μανώλης Λούσας, ο οποίος επισημαίνει ότι πολλές είναι οι φορές που τα πλοία δεν «έσπασαν» στις επικίνδυνες προβλήτες χάρη στην αυτοθυσία των ναυτικών τους.
Με τ' αγροτικά
Στην ίδια «ρότα» και ο πλοίαρχος του σύγχρονου πλοίου «Blue Star Paros» Ανδρέας Μαρκέτος, ο οποίος τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα προσεγγίζει και στα ακατάλληλα λιμάνια των άγονων Μικρών Κυκλάδων, όπου, άκουσον άκουσον, τον ασφαλή φωτισμό αντικαθιστούν τα αγροτικά αυτοκίνητα των λιγοστών κατοίκων, οι οποίοι τραβούν οι ίδιοι και δένουν τους κάβους του πλοίου.
Αν δεν είσαι στην τσίτα, λέει ο καπετάν Ανδρέας, χάθηκες, και τα λάθη και τις παραλείψεις του κράτους θα πληρώσεις εσύ».
«Είμαστε στον 21ο αιώνα και είναι απαράδεκτο και προσβλητικό για τη ναυτική Ελλάδα να προσεγγίζουμε σε νησιά με μία και ακατάλληλη προβλήτα, η οποία κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή να πέσει εξαιτίας των πολλαπλών σπηλαιώσεων που έχει υποστεί τόσο από τις "προπελιές" των πλοίων όσο και από τη μανία της θάλασσας. Είναι επίσης απαράδεκτο οι λιμενολεκάνες μέσα στις οποίες κάνουμε τους χειρισμούς κατάπλου-απόπλου να μη διαθέτουν τα απαραίτητα βάθη, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν τα βαπόρια να επικαθήσουν ή ακόμα και να προσαράξουν στα αβαθή»,τονίζει στην «Ε» και ο πλοίαρχος του πλοίου «Super ferry 2» Αντώνης Βεντούρης.
Εργα τώρα
Πάντως ο γ.γ. της ΠΕΠΕΝ Αχιλλέας Ταρλάμης καλεί όλους τους υπευθύνους να λάβουν σοβαρά υπ' όψιν τους τις καταγραφές των συναδέλφων του, καπεταναίων των ποσταλιών της ακτοπλοΐας, και να ξεκινήσουν εδώ και τώρα σύμφωνα με τις καταγραφές αλλά και τις υποδείξεις τους τα λιμενικά έργα, έτσι ώστε να είναι εντελώς ασφαλή πλοία και επιβάτες.
Να επισημανθεί όμως ότι για να ξεκινήσει οποιοδήποτε λιμενικό έργο απαιτείται η «γνώμη» τουλάχιστον δεκάδων υπηρεσιών του κράτους, τον πρώτο δε λόγο για τη χρηματοδότηση έχει μόνο το υπουργείο Οικονομίας, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που λιμενικά έργα «μπλοκαρίστηκαν» από φορείς ή ακόμα και από μεμονωμένα άτομα που για δικούς τους λόγους βολεύονταν με την ακαταλληλότητα των λιμανιών της χώρας.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι και ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΕΝΑΝΠ Γιώργος Βλάχος επιρρίπτει ευθύνες στην κρατική μηχανή και τους εμπλεκόμενους φορείς, ενώ, όπως τονίζει, «αν η Πολιτεία δαπανούσε κάθε χρόνο 5.000.000 ευρώ,τα λιμάνια μας θα ήταν η έξωθεν καλή εικόνα της χώρας». Πηγή: http://www.enet.gr