ΆΓΡΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΑ ΛΑΠΤΟΠ
Σε πεδίο σκληρής κόντρας μεταξύ «παικτών» της Πληροφορικής και των αλυσίδων λιανικής πώλησης αναμένεται να μετατραπεί η αγορά των λάπτοπ από τον Σεπτέμβριο. Στο επίκεντρο της διαμάχης θα βρεθούν οι επιπλέον προσφορές που ετοιμάζουν να «τρέξουν» οι αλυσίδες, σε συνδυασμό με την επιδότηση φορητών υπολογιστών για τους μαθητές μέσω του προγράμματος της ψηφιακής τάξης. «Οδηγό» στη νέα μάχη αποτελεί η εμπειρία που αποκόμισαν τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών από το πρόγραμμα επιδότησης των κλιματιστικών νέας τεχνολογίας...
Έτσι, εκτός από το κουπόνι των περίπου 450 ευρώ που θα λάβει καθένας από τους σχεδόν 120.000 μαθητές της πρώτης τάξης του Γυμνασίου για την αγορά ενός φορητού υπολογιστή, οι αλυσίδες σχεδιάζουν επιπλέον «δώρα» προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους αγοραστές. «Αυτό που διαπιστώσαμε από την πώληση των κλιματιστικών, ήταν ότι οι καταναλωτές δεν περιόριζαν τη δαπάνη τους στο ύψος της επιχορήγησης, αλλά επέλεγαν να αγοράσουν μηχανήματα μεγαλύτερης αξίας, εκμεταλλευόμενοι και τις επιπλέον προσφορές», παρατηρεί στέλεχος της αγοράς με βάση την εμπειρία της πώλησης των 110.000- μέχρι στιγμής- κλιματιστικών μέσω του σχετικού προγράμματος επιδότησης.
Καθ΄ ότι η επιχορήγηση των λάπτοπ για τους μαθητές καλύπτει κατά 100% την τιμή και δεν επιτρέπει την αγορά μεγαλύτερης αξίας προϊόντων, η μάχη ανάμεσα στις αλυσίδες λιανικής πώλησης θα δοθεί με έπαθλο όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των 50 εκατ. ευρώ της συνολικής επιδότησης. Ποσό που αναμένεται, άλλωστε, να δώσει ανάσα στην αγορά της τεχνολογίας, η οποία βλέπει τις δουλειές να συρρικνώνονται λόγω της οικονομικής κρίσης.
11,1% κάτω οι πωλήσεις
Οι πωλήσεις σταθερών και φορητών υπολογιστών στην Ελλάδα εμφάνισαν μείωση κατά 11,1% στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς, σύμφωνα με στοιχεία της ΙDC. Ειδικότερα, όσον αφορά στους φορητούς υπολογιστές η πτώση στις πωλήσεις προς τις επιχειρήσεις- για επαγγελματική χρήσηδιαμορφώθηκε στο 11,5%. Την κατάσταση έσωσαν οι πωλήσεις των φορητών υπολογιστών προς τους τελικούς καταναλωτές, οι οποίες εμφανίζουν άνοδο κατά 12,5%. Εξ ου και το ενδιαφέρον των αλυσίδων λιανικής πώλησης να ενισχύσουν τις πωλήσεις φορητών υπολογιστών μέσω επιθετικών εκπτώσεων και προσφορών και κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων καθώς, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, «είναι πλέον σαφές ότι οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις τεχνολογίας σε προσιτή τιμή και με ικανοποιητικές επιδόσεις».
Χαμηλές τιμές, δυνατές προσφορές
«Οι πωλήσεις έχουν ανέβει αισθητά λόγω των προσφορών», παρατηρεί ο κ. Πρόδρομος Αλεξιάδης, διευθυντής δικτύου της αλυσίδας Μultirama. Στον χορό των επιθετικών εκπτώσεων έχει μπει όλη η αγορά. «Οι προσφορές είναι δυνατές», επισημαίνει ο διευθυντής μάρκετινγκ της αλυσίδας Κωτσόβολος, κ. Γιώργος Καράμπελας. «Με δεδομένη τη μείωση των τιμών στα λάπτοπ από χρόνο σε χρόνο λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας, οι τιμές κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, πολύ προσιτά για τους καταναλωτές». Αν και ο Αύγουστος δεν αποτελεί παραδοσιακά σημαντικό μήνα για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών, αφού οι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τέτοιες αγορές τον Σεπτέμβριο, οι προσφορές έχουν ενισχύσει το ενδιαφέρον των αγοραστών. Πάντως, κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Πλαίσιο Computers, κ. Γιώργο Γεράρδο, «πέρα από τις εκπτώσεις, το παιχνίδι του ανταγωνισμού επικεντρώνεται πλέον και στην προσφορά υπηρεσιών». Τον Σεπτέμβριο, ο ανταγωνισμός για την πίτα των επιδοτούμενων υπολογιστών στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου θα περιλαμβάνει και προσφορές σε υπηρεσίες.
Νέα καταστήματα για Fnac και Saturn
Ο ανταγωνισμός στο πεδίο των ηλεκτρονικών υπολογιστών αναμένεται να οξυνθεί περαιτέρω με την ενδυνάμωση της παρουσίας της γαλλικής Fnac, η οποία ανοίγει νέο κατάστημα στο Μοναστηράκι προς το τέλος του έτους, αλλά και της γερμανικής Saturn, η οποία σχεδιάζει δυναμική επέκταση στην ελληνική αγορά τα επόμενα πέντε χρόνια. Μάλιστα, στρατηγική της Saturn είναι η προώθηση των προϊόντων τεχνολογίας. Η διοίκηση της εταιρείας δίνει ιδιαίτερο βάρος στην προβολή της αλυσίδας ως «ο ειδικός στην τεχνολογία». Σύμφωνα με την κ. Σέβη Πόντη, διευθύντρια μάρκετινγκ της εταιρείας, «ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Saturn είναι ο χώρος παρουσίασης των προϊόντων τεχνολογίας, καθώς στα καταστήματά μας οι κατασκευάστριες εταιρείες διαθέτουν τους δικούς τους χώρους, όπου οι καταναλωτές μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την επισκεψιμότητα». Πηγή: http://www.tanea.gr