ΝΑΥΛΑ ΟΣΟ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΔΕΙΑΣ
Στα... ύψη παραμένουν τα ναύλα των πλοίων της ακτοπλοΐας παρά την «καθίζηση» των τιμών του πετρελαίου.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε αρκετές περιπτώσεις σε μειώσεις τιμών στα εισιτήρια επιβατών, συγκριτικά με πέρυσι το καλοκαίρι, αλλά το κόστος του ταξιδιού παραμένει εξαιρετικά υψηλό, αφού μια τετραμελής οικογένεια για το μετ επιστροφής ταξίδι της με το ΙΧ ακόμα και σε οικονομική θέση χρειάζεται να πληρώσει για σχετικά κοντινό προορισμό περισσότερα και από 300 ευρώ!...
Οσο για πιο μακρινούς προορισμούς, που μια τετραμελής οικογένεια θα χρειαστεί και καμπίνα, για το κόστος ταξιδιού μπορεί να μην φτάσει ακόμα και το επίδομα αδείας, αφού η δαπάνη μπορεί να υπερβεί τα 600 ευρώ φτάνοντας ακόμα και σε μεγάλα ύψη άνω των 800 ευρώ!!...
Παρόλα αυτά, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας παραμένει θεατής αφήνοντας στα συρτάρια ακόμα και την περυσινή εξαγγελία- ασπιρίνη για δημιουργία παρατηρητηρίου τιμών...
Πάντως, από το ρεπορτάζ σε πρακτορεία του Πειραιά φαίνεται ότι σε εισιτήρια οικονομικής θέσης για αρκετούς προορισμούς υπάρχουν μειώσεις τιμών ακόμα και κατά 15% σε σύγκριση με το περυσινό καλοκαίρι.
Σε ελάχιστες περιπτώσεις οι μειώσεις ξεπερνούν το 15%, ενώ υπάρχουν και γραμμές όπως αυτή των Δωδεκανήσων, όπου έχουν διατηρηθεί οι τιμές στα επίπεδα του περυσινού καλοκαιριού.
Αντίθετα, σχεδόν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι παραμένουν οι τιμές των ναύλων των ΙΧ.
Ομως, τον περυσινό Ιούλιο η τιμή του πετρελαίου (μπρεντ), που είχε χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για μεγάλες αυξήσεις, είχε φτάσει στα επίπεδα-ρεκόρ των 143 δολαρίων το βαρέλι, ενώ φέτος κυμαίνεται στα 64-65 δολάρια το βαρέλι. Δηλαδή, υπάρχει μείωση της τάξης του 54%, χωρίς σε καμία περίπτωση να υπάρχει αντίστοιχη μείωση σε ναύλα πλοίων της ακτοπλοϊας.
Παράλληλα, σε πολλά συμβατικά πλοία συνεχίζει να «σπάει» η πάλαι ποτέ ενιαία Οικονομική θέση σε διάφορα «κομμάτια», με διαφορετικές τιμές το ένα από το άλλο, πράγμα που ξεκίνησε μετά την περίφημη απελευθέρωσή της από την κυβέρνηση Καραμανλή.
Είναι ενδεικτικό ότι σε σύγχρονο συμβατικό πλοίο χρεώνεται διαφορετικά η Οικονομική θέση από το αεροπορικό κάθισμα, το οποίο είναι ακριβότερο κατά 13% από την «απλή» Οικονομική και φτάνει στα 34,5 ευρώ για ταξίδι στη γραμμή Πειραιά-Μύκονο.
Σε παλαιότερο συμβατικό πλοίο διαπιστώνουμε να υπάρχει διαφορετική χρέωση για Οικονομική-κατάστρωμα, άλλη, ακριβότερη κατά 14,5% για οικονομική θέση-κάθισμα πούλμαν και τρίτη, ακόμα πιο ακριβή για Οικονομική-σαλόνι. Εστω και έτσι, δεν είναι λίγες οι καταγγελίες που γίνονται κάθε χρόνο από επιβάτες ότι ως «διά μαγείας» τα πιο φθηνά εισιτήρια εμφανίζονται εξαντλημένα και επαναδιατίθενται αφού εξαντληθούν τα ακριβότερα.
Ειδικά τον χειμώνα, που η κίνηση είναι περιορισμένη, δεν είναι λίγες οι φορές που νησιώτες καταγγέλλουν ότι τους λένε πως εξαντλήθηκαν τα εισιτήρια οικονομικής θέσης και αναγκάζονται ν αγοράσουν το ακριβότερο εισιτήριο για σαλόνι Α θέσης. Ομως, όταν επιβιβάζονται στο πλοίο διαπιστώνουν ότι αυτό είναι... άδειο.
Φυσικά, το καλοκαίρι δεν υπάρχει κίνδυνος για όσες εταιρείες ακολουθούν αυτό τον... δρόμο να εκτεθούν αφού τα πλοία είναι σχεδόν πάντα γεμάτα.
Ειδικά φέτος, με την αποδρομολόγηση περίπου 12 πλοίων από τις ακτοπλοϊκές γραμμές για διάφορους λόγους, τα υπάρχοντα πλοία, που αναχωρούν από Πειραιά για τα νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, έχουν πολύ μεγάλες πληρότητες.
Γι αυτό, ιδιαίτερα τις μέρες αιχμής, όπως είναι τα Σαββατοκύριακα, τα εισιτήρια για πολλούς προορισμούς είναι δυσεύρετα. Εφόσον υπάρχει δυνατότητα θα ήταν προτιμότερο να επιλεγούν ως ημέρες αναχώρησης ή επιστροφής καθημερινές, κατά τις οποίες κάποιες εταιρείες κάνουν και ορισμένες επιπλέον προσφορές. (ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ, Πηγή: http://www.ethnos.gr)