ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ, ΕΝ ΜΕΣΩ ΘΕΡΟΥΣ, Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ
Εργα στην Εθνική οδό Αθηνών- Λαμίας- και όχι μόνο- που δυσκολεύουν τις αυξημένες μετακινήσεις των οδηγών εν μέσω καλοκαιριού εκτελεί το ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και οι παραχωρησιούχοι ανάδοχοι, που ανέλαβαν να μετατρέψουν την Εθνική οδό σε αυτοκινητόδρομο. Οπότε όσοι επιλέξουν για τις διακοπές τους την ηπειρωτική χώρα και κάνουν τη διαδρομή ως τον «παράδεισό» τους θα πρέπει πρώτα να υπομείνουν την «κόλαση» των έργων και της ουράς στη μία λωρίδα κυκλοφορίας σε μεγάλα τμήματα του βασικού οδικού δικτύου της χώρας...
Υπομονή θα χρειαστούν και στην επιστροφή, αφού οι εργασίες αναβάθμισης του εθνικού οδικού δικτύου θα διαρκέσουν ως τον Σεπτέμβριο, σε πολλές περιπτώσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και τα... νεύρα των οδηγών. Η εκτέλεση των εργασιών συχνά συνοδεύεται αναγκαστικά από περιορισμό των λωρίδων κυκλοφορίας και επομένως μποτιλιάρισμα σε ώρες και ημέρες αιχμής. Τουλάχιστον οι οδηγοί και οι συνεπιβάτες τους θα μπορούν να μετρήσουν σε πόσα σημεία έχει φτιαχτεί ο δρόμος κατά το διάστημα που έλειψαν.
Προς το παρόν το κύριο πρόβλημα εντοπίζεται στα τμήματα της Εθνικής οδού ΑθηνώνΛαμίας από τον κόμβο Ριτσώνας ως τη γέφυρα Υπάτου και ως τον ανισόπεδο κόμβο Θηβών. Αλλά θα προστεθούν και άλλα τμήματα τις επόμενες ημέρες.
Α πό την άλλη πλευρά, οι ιδιώτες-παραχωρησιούχοι που ανέλαβαν να μετατρέψουν την Εθνική οδό Ελευσίνας- Κορίνθου- Πατρών σε αυτοκινητόδρομο εμφανίζουν μεγαλύτερη προνοητικότητα και αποφάσισαν να μην κάνουν άλλες βελτιωτικές παρεμβάσεις στον δρόμο πριν από τον Σεπτέμβριο, προκειμένου να μην ταλαιπωρηθούν οι οδηγοί των οχημάτων. Αλλά από τον Σεπτέμβριο και μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες διαπλάτυνσης του δρόμου, οι οποίες θα δυσκολέψουν πολύ τη ζωή των οδηγών.
Οσο για τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου- Τριπόλεως, οι εργασίες αναβάθμισής του βρίσκονται σε εξέλιξη και οι οδηγοί πρέπει να κάνουν υπομονή σε αρκετά σημεία.
Με την ελπίδα τουλάχιστον να μη βρεθούν προ απροόπτου οι οδηγοί που αναχωρούν οδικώς για διακοπές ή που απλώς φεύγουν τα τριήμερα εκτός Αθηνών, «Το Βήμα» παρουσιάζει τα βασικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου όπου εκτελούνται έργα και οι οδηγοί πρέπει να προετοιμαστούν και να οπλιστούν με υπομονή.
Εθνική οδός Αθηνών- Λαμίας- Θεσσαλονίκης
Α πό τις αρχές Ιουλίου 2009 και για τρεις μήνες εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης της Εθνικής οδού Αθηνών- Λαμίας, στο τμήμα από τον κόμβο Ριτσώνας ως τη γέφυρα Υπάτου. Οι εργασίες πραγματοποιούνται όλο το 24ωρο. Για τον λόγο αυτόν γίνεται εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον παράπλευρο του ρεύματος προς Λαμία από τον κόμβο Ριτσώνας ως τη γέφυρα Υπάτου. Αντιστοίχως η κίνηση προς Αθήνα θα διεξάγεται από τον κλάδο του αυτοκινητόδρομου προς Λαμία.
Επίσης, από τις αρχές Ιουνίου 2009 και για τρεις μήνες εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης της Εθνικής οδού Αθηνών- Λαμίας στο τμήμα από τη γέφυρα Υπάτου ως τον ανισόπεδο κόμβο Θηβών. Οι εργασίες πραγματοποιούνται όλο το 24ωρο. Για τον λόγο αυτόν η κυκλοφορία γίνεται στον παράπλευρο του ρεύματος προς Λαμία από τη γέφυρα Υπάτου ως τον ανισόπεδο κόμβο Θηβών. Αντιστοίχως η κίνηση προς Αθήνα διεξάγεται από τον κλάδο του αυτοκινητόδρομου προς Λαμία.
Ειδικότερα, τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Εθνική οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης είναι τα εξής:
* Υλίκη (χλμ. 70- 85): Δύο παρακάμψεις, από Ριτσώνα ως Υπατο και από Υπατο ως Θήβα για την κατασκευή παρακαμπτηρίου προς Αθήνα. Οι λωρίδες κυκλοφορίας μειώνονται από τρεις σε δύο και το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα στον Αύγουστο.
* Υλίκη (χλμ. 88): Παράκαμψη για την κατασκευή διοδίων στο ύψος της Θήβας.
* Υλίκη (χλμ.95- 100): Κατασκευή καινούργιου δρόμου, που θα περικόπτει τις στροφές στο εν λόγω σημείο. Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί ως τον Οκτώβριο, αν και ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2010, δηλαδή θα δοθεί στην κυκλοφορία εννέα μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση του παραχωρησιούχου (ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ).
* Υλίκη (χλμ.100- 110): Ανακατασκευή του υφιστάμενου διαζώματος τύπου Νew Jersey, με αποτέλεσμα να έχουν αποκλειστεί οι αριστερές λωρίδες κυκλοφορίας και των δύο ρευμάτων. Το έργο θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος Αυγούστου.
* Αταλάντη (χλμ.140): Κατασκευή των κτιρίων συντήρησης, Αστυνομίας και Πυροσβεστικής.
* Τέμπη (χλμ. 381- 388): Κατασκευήστηθαίων για αποφυγή βραχοπτώσεων, μόνο τη νύχτα.
* Πλαταμώνας- Σκοτίνα (χλμ.398
- 404): Ασφαλτόστρωση αντιολισθηρού τάπητα και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Οι λωρίδες κυκλοφορίας μειώνονται από τρεις σε δύο.
* Κατερίνη (χλμ. 432- 435): Ασφαλτόστρωση αντιολισθηρού τάπητα στο ρεύμα προς Αθήνα.
* Περιοχή Κορινός Πιερίας (χλμ.
442- 451): Ασφαλτόστρωση αντιολισθηρού τάπητα στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη.
Σημειώνεται ότι όλα τα έργα από τα Τέμπη και άνω πρόκειται να ολοκληρωθούν εντός του Ιουλίου.
Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα- Σπάρτη
Μ έσα στον Αύγουστο υπολογίζεται να δοθεί στην κυκλοφορία και η δεύτερη νέα σήραγγα Αρτεμισίου, που κατασκευάζεται. Προς το παρόν η κυκλοφορία διεξάγεται από την υπάρχουσα σήραγγα. Ηδη έγιναν βελτιώσεις και διαπλατύνσεις της οδού στο τμήμα Κόρινθος- Τρίπολη.
Τις δύο τελευταίες Κυριακές του Ιουλίου θα εκτελούνται ασφαλτικές εργασίες στο τμήμα Κόρινθος- Τρίπολη, ενώ τον Αύγουστο η κυκλοφορία των οχημάτων θα περιοριστεί σε δύο λωρίδες. Καταβάλλεται προσπάθεια να μην υπάρξουν προβλήματα στην ομαλή ροή των οχημάτων. Πάντως τον Μάρτιο του 2010 θα παραδοθεί ανακαινισμένο όλο το τμήμα του δρόμου.
Η κατασκευή των άλλων σηράγγων προχωρεί. Εργασίες εκτελούνται και από την Τσακώνα ως την Καλαμάτα και ως τη Σπάρτη.
Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα
Ω ς το τέλος Ιουλίου με αρχές Αυγούστου εκτελούνται εργασίες επισκευής μεταλλικής γέφυρας του ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή της λεωφ. Αθηνών (Καβάλας) με τη λεωφ. Κηφισού, στον κλάδο εξόδου προς Κόρινθο. Οι εργασίες πραγματοποιούνται κατά τις νυχτερινές ώρες και η κυκλοφορία γίνεται από παρακαμπτήριους δρόμους. Πάντως οι εργασίες διαπλάτυνσης του δρόμου, που θα έχουν επίπτωση στην ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας, θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο. Από τον Αύγουστο του 2008 που ξεκίνησε το έργο της Ολυμπίας οδού πραγματοποιούνται εργασίες συντήρησης για την αποκατάσταση χρόνιων προβλημάτων στα υφιστάμενα τμήματα της ΕλευσίναςΚορίνθου και της Κορίνθου- Πατρών, που αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Παράλληλα, ξεκίνησαν και οι εργασίες για την κατασκευή των νέων τμημάτων του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου- Πατρών και Πατρών- Πύργου- Τσακώνας. Ολοκληρώθηκαν πολλές γεωτεχνικές και τοπογραφικές έρευνες, έγινε αξιολόγηση των υφισταμένων γεφυρών και ξεκίνησε η ανακατασκευή της γέφυρας Πάχης στο τμήμα Ελευσίνας- Κορίνθου.
Εχουν εγκατασταθεί τα εργοτάξια στο τμήμα Κορίνθου- Πατρών στις περιοχές Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Ανατολικό Αίγιο, Δρέπανο.
Τον Φεβρουάριο του 2009 ξεκίνησε η κατασκευή των πέντε πρώτων από τις 19 συνολικά νέες σήραγγες της Κορίνθου- Πατρών: Πρόκειται για τις σήραγγες Δερβενίου, Μαύρων Λιθαριών, Ακράτας, Πλατάνου, Παναγοπούλας, που είναι η μεγαλύτερη σήραγγα του έργου με μήκος 5 χλμ. Επίσης, κατασκευάζονται άνω και κάτω διαβάσεις και εκτελούνται εργασίες προετοιμασίας του εδάφους για τη διαπλάτυνση της Κορίνθου- Πατρών. Εν μέσω της μεγάλης τουριστικής καλοκαιρινής κίνησης δεν θα πραγματοποιηθεί άλλη εργασία κατασκευής που θα μπορούσε να δημιουργήσει έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αλλά θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβριο. Πηγή: http://www.tovima.gr