Τετάρτη 24 Ιουνίου 2009

ΑΥΞΗΣΕΙΣ 100% ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΤΡΕΝΩΝ

Κλιμακωτές αυξήσεις στο αντίτιμο των εισιτηρίων ανακοίνωσε ως ένα από τα «μέτρα εξυγίανσης» του ΟΣΕ ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ευρυπίδης Στυλιανίδης. Το νέο «τιμολόγιο» των τρένων τίθεται σε εφαρμογή από 1ης Αυγούστου και οι τιμές -κλιμακωτά σε τρεις φάσεις- θα διπλασιαστούν μέχρι το 2011...

Οι αυξήσεις δεν θα είναι ομοιόμορφες για όλους τους τύπους των τρένων, αφού αρχικώς θα επιβαρυνθούν με 33% τα εισιτήρια για τα απλά τρένα, 13% για τα intercity και 7% για τα EXRESS, ενώ τα εισιτήρια του Προαστιακού θα παραμείνουν σταθερά. Μέσω της αναπροσαρμογής των τιμών το υπουργείο ευελπιστεί ότι θα εισρεύσουν στα ταμεία του ΟΣΕ 5,4 εκατομμύρια ευρώ για το τρέχον έτος, 22,75 εκατ. το 2010 και 39 εκατ. ευρώ το 2011.

Σχέδιο εξυγίανσης

Ο κ. Στυλιανίδης υπογράμμισε για ακόμη μία φορά ότι «ο ΟΣΕ είναι η πιο ζημιογόνα ΔΕΚΟ στην Ευρώπη με ετήσιες ζημιές περίπου ένα δισ. ευρώ και συνολικό έλλειμμα που φτάνει τα 9 δισ. ευρώ».

«Η αναλογία εσόδων-εξόδων είναι 1 προς 8 και ο ΟΣΕ κοστίζει καθημερινά περίπου 3.000 ευρώ σε κάθε Έλληνα πολίτη, ενώ αν δεν ληφθούν μέτρα το 2011 το έλλειμμα θα ξεπεράσει τα 11 δις ευρώ, δηλαδή πάνω από το 5% του ΑΕΠ», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Το σχέδιο εξυγίανσης περιλαμβάνει τον εταιρικό μετασχηματισμό του ΟΣΕ με τη δημιουργία τριών εταιριών: Του ΟΣΕ, στην κατοχή του οποίου θα βρίσκεται η ακίνητη περιουσία και στην οποία θα ενταχθεί και η ΕΔΙΣΥ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα προσφέρει τις υπηρεσίες και η ΕΡΓΟΣΕ στην οποία θα ενταχθεί και η ΓΑΙΑ-ΟΣΕ. Η ΕΡΓΟΣΕ θα συνεχίσει να εκτελεί όλα τα έργα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του δικτύου.

Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης, στόχος είναι η βιωσιμότητα και η αναπτυξιακή της προοπτική, η ασφάλεια και η ταχύτητα στις μετακινήσεις και η αξιοποίηση της οικολογικής διάστασης του μέσου.

Η ΕΡΓΟΣΕ θα παραμείνει ο κύριος φορέας κατασκευής των μεγάλων έργων, ενώ θα επιδιωχθεί η κατασκευή έργων και μέσω των ΣΔΙΤ. Μέχρι το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί ο σιδηροδρομικός άξονας ΠΑΘΕΠ, προϋπολογισμού 6,2 δις ευρώ και όταν ολοκληρωθεί η διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης θα γίνεται σε 3,5 ώρες και Πάτρας-Αθήνας σε δύο ώρες.

Τέλος, σε ότι αφορά τον ΟΣΕ, θα επιδιωχθεί, σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομίας, η καλύτερη αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, που ανέρχεται σε 14,3 δις ευρώ.

Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Στυλιανίδης, αφού εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επιτυχία του προγράμματος, εκτίμησε ότι από το 2012 και μετά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να μπει σε τροχιά κερδοφορίας, απέκλεισε το ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης της εταιρείας και ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο ηλεκτροκίνησης του προαστιακού στο τμήμα Αθήνα-Κιάτο. Πηγή: http://www.tanea.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com