ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΔΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΥΙΟΘΕΤΗΣΕ Η Ε.Ε.
Δέσμη μέτρων για τις οδικές μεταφορές υιοθέτησε η Ολομέλεια του ΕΚ υπερψηφίζοντας τις εκθέσεις του Γάλλου ευρωβουλευτή Mathieu Grosch και της Ρουμάνας Silvia- Adriana Ticau ( Τιτσάου). Πριν από την σημερινή ψηφοφορία προηγήθηκε ένας συμβιβασμός μεταξύ Κοινοβουλίου και Συμβουλίου...
Τα εν λόγω μέτρα περιλαμβάνονται σε τρεις κανονισμούς που αφορούν στις «ενδομεταφορές», στον χρόνο εργασίας των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν, στις προϋποθέσεις για την άδεια εργασίας.Με τον όρο «ενδομεταφορές» ορίζεται η δυνατότητα των μεταφορέων να εκτελούν μεταφορές στο εσωτερικό ενός κράτους-μέλους από το οποίο διέρχονται, ή ακόμα το κράτος του προορισμού τους.
Βάσει του συμβιβασμού, θα έχουν τη δυνατότητα για έως και τρεις ενδομεταφορές συνολικά, είτε στο κράτος μέλος του προορισμού τους είτε στα κράτη μέλη από τα οποία διέρχονται, με την προϋπόθεση όμως οτι από τα διερχόμενα κράτη δεν θα μπορούν να εκτελούν πλέον της μίας ενδομεταφοράς.
Οι νέοι κανόνες για τις ενδομεταφορές θα τεθούν σε ισχύ 6 μήνες μετά την δημοσίευση του σχετικού κανονισμού στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Το Συμβούλιο είχε αρχικά ζητήσει να τεθεί σε ισχύ ενάμισι χρόνο αργότερα. Σχετικά με τον χρόνο εργασίας των οδηγών λεωφορείων και πούλμαν, οι ευρωβουλευτές τροποποίησαν την ισχύουσα από το 2007 οδηγία βάσει της οποίας οι οδηγοί υποχρεούντο σε ένα ρεπό ανά εξαήμερο.
Με την σημερινή ψηφοφορία έχουν εκ νέου τη δυνατότητα να δουλεύουν 12 συνεχείς ημέρες, προς μεγάλη ικανοποίηση των ταξιδιωτικών γραφείων που υποχρεούντο να χρησιμοποιούν δύο οδηγούς για τα μεγάλα ταξίδια.
Η νέα ρύθμιση, που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2010, συνοδεύεται όμως από αυστηρές προϋποθέσεις. Μεταξύ άλλων, το δωδεκαήμερο ταξίδι θα πρέπει να αφόρα ένα δρομολόγιο. Επιπλέον, κατά την επιστροφή τους, οι οδηγοί θα δικαιούνται είτε 2 κανονικές εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης ή 1 κανονική εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης και 1 μειωμένη εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης τουλάχιστον εικοσιτετραώρου διαρκείας.
Η τρίτη δέσμη μέτρων που αφορά στις άδειες λειτουργίας, προβλέπει την κατάρτιση από κάθε κράτος μέλος ενός ηλεκτρονικού μητρώου με πληροφορίες σχετικά με τις μεταφορικές επιχειρήσεις. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τυχόν διαπραχθείσες παραβάσεις και τα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων. Ως το τέλος του 2012 τα εθνικά μητρώα θα πρέπει να είναι διασυνδεδεμένα ώστε να επιτρέπεται στις αρχές των κρατών μελών να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με μια επιχείρηση ενός άλλου κράτους μέλους. Επιπλέον, κάθε επιχείρηση θα πρέπει να έχει την έδρα της, δηλαδή τα γραφεία της, σε ένα κράτος μέλος και να είναι σε θέση να αποδεικνύει πού ακριβώς σταθμεύει τα οχήματά της που δεν χρησιμοποιεί.







