ΝΕΟΣ «ΧΑΡΤΗΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
Το σχέδιο νόμου για το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής, πλαίσιο συνολικής στρατηγικής για τη βιώσιμη ανάπτυξη της Αθήνας και της Αττικής τα προσεχή 20 έτη, παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.
Το νέο Σχέδιο δίνεται για δημόσια διαβούλευση, που θα διαρκέσει έως το τέλος Σεπτεμβρίου και υπολογίζεται ότι θα κατατεθεί στη Βουλή για συζήτηση στα μέσα Νοεμβρίου...
Όπως τόνισε ο υπουργός, βασικές επιδιώξεις του Νέου Ρυθμιστικού είναι, μεταξύ άλλων, η βιώσιμη χωρική ανάπτυξη, η συνετή διαχείριση και προστασία των φυσικών πόρων, η ισόρροπη οικονομική ανάπτυξη, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, η βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων, καθώς επίσης και η διασφάλιση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής.
Το νέο Σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία Ειδικής Υπηρεσίας για την αντιμετώπιση των αυθαιρέτων, χωρίς να παύσουν οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία σχετικές αρμοδιότητες των νομαρχιών.
Ο κ. Σουφλιάς, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, διευκρίνισε ότι η Ειδική Υπηρεσία δεν θα κρίνει ποια κτίσματα είναι αυθαίρετα, αλλά θα κατεδαφίζει τα «προς κατεδάφιση» αυθαίρετα.
Επιπλέον, βασική επιλογή του Σχεδίου, όπως υπογράμμισε ο υπουργός, αποτελούν η ανάσχεση της διάχυτης αστικοποίησης της υπαίθρου και η αποτελεσματική προστασία των ευαίσθητων οικοσυστημάτων, των βιοτόπων και της γεωργικής γης.
Το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής βασίζεται σε επτά βασικούς άξονες. Ο πρώτος αφορά στην ενίσχυση της προστασίας του φυσικού (αστικού και περιαστικού) περιβάλλοντος, ο δε δεύτερος την προώθηση ενός πολυκεντρικού πρότυπου αστικής ανάπτυξης και τον περιορισμό της αστικής εξάπλωσης.
Ο τρίτος άξονας συνίσταται στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής βάσης της Αττικής για την ανάδειξή της σε οικονομικό κέντρο διεθνούς κύρους, ο τέταρτος στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής της πόλης και ο πέμπτος αφορά στην ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής ταυτότητας της περιοχής.
Η επέκταση του Μετρό, ώστε να καλύπτει 85% της ευρύτερης περιοχής του Λεκανοπεδίου με δίκτυο οκτώ γραμμών, συνολικού μήκους 220 χλμ και 200 σταθμών, που προβλέπεται από το Νέο Ρυθμιστικό, εντάσσεται στον άξονα ολοκλήρωσης της οργάνωσης ενός φιλικού προς το περιβάλλον συστήματος μεταφορών.
Τέλος, με τον έβδομο άξονα προωθούνται νέες μορφές χωρικής οργάνωσης, που προάγουν τη συνεργασία και τη συμμετοχή.
Ο κ. Σουφλιάς τόνισε πως το σημαντικότερο για την πρακτική εφαρμογή του Ρυθμιστικού Σχεδίου είναι ότι μελετήθηκε και συντάχθηκε το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, το οποίο «αποτελεί το συντονιστικό πλαίσιο όλων των προγραμμάτων, που πραγματοποιούνται από όλους τους φορείς στην Περιφέρεια Αττικής».
Επιπλέον, είπε ότι το νέο Σχέδιο θα αποτελέσει ταυτόχρονα και το Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Αττικής.
«Εκφράζω την ικανοποίησή μου, γιατί μετά από πολλά χρόνια βρέθηκε μια κυβέρνηση και ένας υπουργός που τόλμησαν να προχωρήσουν στην αναθεώρηση - επικαιροποίηση του Ρυθμιστικού Σχεδίου, ώστε να προσαρμοσθεί στις σύγχρονες ανάγκες της πόλης», δήλωσε ο Νικήτας Κακλαμάνης.
Πηγή: http://www.e-tipos.com