"ΦΟΥΡΤΟΥΝΕΣ" ΑΠΟ ΔΥΟ ΕΥΝΟΗΜΕΝΟΥΣ ΑΚΤΟΠΛΟΟΥΣ
Οι δύο ευνοημένοι ακτοπλόοι επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο Φώτης Μανούσης και ο Γεράσιμος Αγούδημος που μοιράζονταν το 70% του «φιλέτου» των επιδοτήσεων στις άγονες γραμμές, έχουν παροπλιστεί από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και ξεσπούν εναντίον της πολιτικής της κυβέρνησης που οδηγεί σε μονοπωλιακές καταστάσεις στο Αιγαίο.
Οι δύο ακτοπλόοι βγήκαν κερδισμένοι από την πολιτική του τότε Υπουργού. Μάλιστα ο εφοπλιστής Γεράσιμος Αγούδημος της ακτοπλοϊκής εταιρείας GA Ferries, έβαψε με γαλάζιο και μπλε χρώμα τα πλαϊνά τοιχώματα των πλοίων του, θυμίζοντας έντονα τη…σημαία της Νέας Δημοκρατίας. Μόνο ο πυρσός λείπει… Τι είχε συμβεί; Ο τότε υπουργός προχώρησε στην κατάργηση του ορίου ηλικίας των 35 ετών για την απόσυρση των καραβιών από τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ενώ σχεδόν ταυτόχρονα απελευθέρωσε τα ναύλα. Δηλαδή κατήργησε το πλαφόν της ανώτατης τιμής στη λεγόμενη μέχρι τότε «οικονομική θέση» δίνοντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να αυξάνουν όσο θέλουν τα εισιτήρια στα πλοία τους.
Οι δύο ακτοπλόοι είχαν διπλό κέρδος. Αύξησαν τα εισιτήρια των πλοίων που είχε δρομολογημένα, ενώ επέστρεψαν στα δρομολόγια δύο μεγάλης ηλικίας καράβια του κ. Αγούδημου που είχαν ακινητοποιηθεί γιατί με βάση το νόμο Παπουτσή προβλεπόταν η αποδρομολόγηση τους 35 χρόνια μετά τη ναυπήγηση τους…
Από την άλλη πλευρά ο Φώτης Μανούσης της ακτοπλοϊκής εταιρείας Σάος, είδε ανοικτό το πεδίο των επιδοτήσεων και επεκτάθηκε αγοράζοντας παλιάς τεχνολογίας καράβια που δρομολόγησε στις άγονες γραμμές.
Συνέπεια αυτής της πολιτικής ήταν, όπως κατήγγειλε ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας Απόστολος Βεντούρης, οι εταιρείες του Αγούδημου-Μανούση κέρδιζαν σχεδόν το 70% της «πίτας» των επιδοτήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Όμως το περασμένο καλοκαίρι ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για τους δύο μεγάλους παίκτες των επιδοτήσεων.
Η αρχή έγινε με τη Σάος η οποία βρέθηκε να χάνει διαγωνισμούς και επιδοτήσεις που κατέληγαν σε ανταγωνίστρια εταιρεία. Σύμφωνα με τον Φώτη Μανούση, στενός συνεργάτης του τότε υπουργού Αιγαίου Αριστοτέλη Παυλίδη του απέσπασε σχεδόν ένα εκατομμύριο ευρώ για να συμμετέχει στους διαγωνισμούς για τις επιδοτήσεις στις άγονες γραμμές. Ήδη την υπόθεση διερευνά η Δικαιοσύνη αναζητώντας ακόμα και ευθύνες του πρώην Υπουργού...
Η συνέχεια είναι πολύ χειρότερη. Άλλαξε ο τρόπος επιδότησης των πλοίων και έγιναν πιο αυστηρές οι προϋποθέσεις του νόμου με αποτέλεσμα να μην έχουν εισπραχθεί επιδοτήσεις ακόμα και για δρομολόγια που έγιναν πριν από οκτώ μήνες.
Στη ...δίνη της υπόθεσης Μανούση-Παυλίδη και του νέου συστήματος επιδοτήσεων, κόπηκαν και οι επιδοτήσεις στην εταιρεία του κ. Αγούδημου.
Η Σάος βρέθηκε με ένα δρομολογημένο καράβι από τα πέντε που είχε κυρίως σε επιδοτούμενες γραμμές. Τα υπόλοιπα έδεσαν καθώς καθυστερούσε επί μήνες την καταβολή των δεδουλευμένων στους ναυτικούς, ενώ παράλληλα …τρέχουν και οι εισφορές στο ΝΑΤ.
Τώρα στη δίνη του κυκλώνα είναι η GA Ferries. Απλήρωτοι ναυτικοί, αδυναμία πληρωμής των καυσίμων για τα ταξίδια. Το ένα ανεκτέλεστο δρομολόγιο μετά το άλλο μέχρι που έδεσε την περασμένη εβδομάδα τα πλοία του ο κ. Αγούδημος. Υπέστειλε τη γαλαζομπλέ σημαία από τα καράβια του; Ο χρόνος θα δείξει, αν η κίνηση του αυτή είναι απλά μοχλός πίεσης στο Υπουργείο ή θα βρεθούν στο δρόμο 700 ναυτικοί…
Ο αρουραίος του λιμανιού