Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΟΛΙΣ ΣΕ 3,5 ΩΡΕΣ

«Άγκυρα» σε Βόλο, Καβάλα και Λαύριο αναμένεται να ρίξει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Μετά τη σύνδεση με τους μεγαλύτερους λιμένες της χώρας στον ΟΛΠ, στο Ικόνιο και στη Θεσσαλονίκη, ακολουθούν τα λιμάνια της Πάτρας, και της Αλεξανδρούπολης και στη συνέχεια του Βόλου, της Καβάλας (την επόμενη εβδομάδα) και του Λαυρίου στις επόμενες προγραμματικές...

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, εταιρείας κατασκευής των σιδηροδρομικών έργων, κ. Κ. Σπηλιόπουλο από τις αρχές του 2013 μέχρι τις αρχές του 2014 έχουν δρομολογηθεί και υπογράφονται συμβάσεις έργων προϋπολογισμού πάνω από 1,2 δισ. Ευρώ. Η επίσπευση των διαδικασιών γίνεται προκειμένου, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να τονωθεί η ελληνική οικονομία και ο ελληνικός σιδηρόδρομος να μετατραπεί στο κύριο μέσο μεταφοράς της χώρας τόσο επιβατικό όσο και εμπορευματικό.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός σιδηροδρομικού δικτύου που θα είναι ανταγωνιστικό ακόμα και του αεροπλάνου μια και θα καλύπτει την απόσταση από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μέσα σε 3,5 ώρες και την απόσταση Αθήνα – Πάτρα σε 2 ώρες.
Ο κ. Σπηλιόπουλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου παρουσίασε το φιλόδοξο σχέδιο της εταιρείας τονίζοντας ότι ήδη υπεγράφησαν δύο πολύ σημαντικές συμβάσεις.

Πρόκειται για την κατασκευή της γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ που θα ανοίξει το δρόμο για τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας αλλά και τη Β λειτουργική φάση του Θριάσιου Πεδίου προϋπολογισμού 122 εκατ. ευρώ που με την ολοκλήρωσή του η χώρα θα έχει ένα από τα πιο σύγχρονα εμπορευματικά κέντρα της Ευρώπης ενώ θα αποτελέσει τονωτική ένεση για την οικονομία μέσω των εμπορευματικών μεταφορών.

Μάλιστα αναφερόμενος στο πρώτο έργο απάντησε σε κατηγορίες για μικρές εκπτώσεις και μικρή συμμετοχή στο διαγωνισμό ο κ. Σπηλιόπουλος είπε ότι αν καθυστερούσε η ανάθεση θα χανόταν σημαντικά κοινοτικά κονδύλια ενώ ελλόχευε και ο κίνδυνος να ζητηθούν να επιστραφούν χρήματα ενώ αν το έργο επαναδημοπρατούνταν ο προϋπολογισμός τους θα ήταν επιβαρυμένος κατά 41% με βάση τα νέα τιμολόγια που ισχύουν από την Άνοιξη για την διάνοιξη σηράγγων.
Σιδηροδρομικό δίκτυο

Σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο στη γραμμή Πάτρα – Αθήνας – Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 710 χλμ. περίπου, υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή. Η πορεία υλοποίησής της έχει σήμερα ως εξής:

τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.
τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.
τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.
τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

Στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και Θεσσαλονίκη –Προμαχώνας, συνολικού μήκους 219 χλμ. περίπου, που αποτελούν τις απολήξεις του σιδηροδρομικού δικτύου προς τα βόρεια σύνορα της χώρας προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

Μιλώντας για τα μελλοντικά έργα ο κ. Σπηλιόπουλος είπε ότι αναμένεται να δημοπρατηθούν άμεσα σημαντικές μελέτες σε όλο το μήκος του δικτύου που αφορούν:

Σιδηροδρομική σύνδεση Εμπορικού Λιμένα Καβάλας με υφιστάμενο δίκτυο.
Κανονικοποίηση και αναβάθμιση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας – Πύργου – Καλαμάτας.
Υπογειοποίηση του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών έως τις Τρείς Γέφυρες.
Νέα διπλή γραμμή σύνδεσης του ΣΚΑ με την κύρια γραμμή του ΟΣΕ προς Β. Ελλάδα, παρακάμπτοντας την περιοχή του Κέντρου του Δήμου Αχαρνών.
Αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Στρυμόνα – Προμαχώνα και σύνδεση με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.
Αναβάθμιση υποδομής και επιδομής υφιστάμενης διπλής γραμμής Αχαρνές-Οινόη.
Επέκταση προαστιακού Αττικής στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο

ΟΛΠ

Μέσα στις επόμενες ημέρες παραδίδεται η σύνδεση του ΟΛΠ με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ ανοίγοντας το δρόμο για νέες εμπορευματικές συμφωνίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η ΕΡΓΟΣΕ κατασκεύασε ήδη σιδηροδρομικές γραμμές και ειδικές πλατφόρμες από το Ικόνιο μέχρι και το λιμάνι του Πειραιά που επιτρέπουν την εκφόρτωση πλοίων. Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος, από το Σεπτέμβριο ξεκινά η υλοποίηση νέας συμφωνίας που προβλέπει τη μεταφορά αυτοκινήτων από την Ιαπωνία και την Κορέα προς την Κεντρική Ευρώπη.
«Μέσα στο πρώτο 10ημερο του μήνα παραδίδεται η επέκταση στον ΟΛΠ όπου κατασκευάζουμε ράμπες διευκολύνοντας σημαντικά την φορτοεκφόρτωση αυτοκινήτων αλλά και εμπορευμάτων» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Ο ΟΛΠ έχει προγραμματίσει ήδη τις πρώτες μεταφορές προς την Ευρώπη».

Ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ είπε ότι ο χρόνος που κερδίζουν οι εταιρείες από την αποστολή των προϊόντων τους μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου είναι περίπου 10 ημέρες περιορίζοντας σημαντικά το κόστος αποστολής».
«Άνοιγμα» στο εξωτερικό

Την αγορά των Σκοπίων επέλεξε η ΕΡΓΟΣΕ για να κάνει το πρώτο άνοιγμα προς διεθνείς αγορές προκειμένου να αναλάβει τη θέση συμβούλου σε σιδηροδρομικά έργα. Η επέκταση της δραστηριότητας της ΕΡΓΟΣΕ στο εξωτερικό περιλαμβάνει και άλλες βαλκανικές χώρες όπως η Ρουμανία όπου σύντονα αναμένεται να γίνουν ανάλογες προσφορές.

Τη σχετική δυνατότητα έδωσε στην ΕΡΓΟΣΕ ο νόμος Ν.3891/2010 για την παροχή από την εταιρεία υπηρεσιών σχεδιασμού, ανάπτυξης, υποστήριξης, διαχείρισης, μελέτης, επίβλεψης και κατασκευής πάσης φύσεως έργων σε τρίτους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Όπως ανέφερε ο κ. Σπηλιόπουλος η εταιρεία παρακολουθεί τις σχετικές δυνατότητες που παρέχονται στην αγορά και έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για ανάληψη έργων στο πλαίσιο διμερών/διακρατικών επαφών των Ελληνικών Υπουργείων με φορείς άλλων κρατών.

Ο κ. Σπηλιόπουλος τόνισε από τους 199 εργαζόμενους στην ΕΡΓΟΣΕ τουλάχιστον οι 150 είναι πτυχιούχοι\, άρτια καταρτισμένοι και έτοιμοι να δώσουν συμβουλές σε ξένες χώρες. Ωστόσο ανέφερε ότι η επέκταση των δραστηριοτήτων της θα γίνει μέχρι το σημείο που θα επιτρέψει η προώθηση των έργων στο εσωτερικό δίκτυο της χώρας.
Συντήρηση γραμμής

Περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν μέσα στο 2013 για την αναβάθμιση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης της σηδηροδρομικής γραμμής λόγω των βανδαλισμών, των βανδαλισμών και των κλοπών που γίνονται σε όλο το μήκος της.
Ειδικότερα ήδη ανατέθηκε η ανάταξη της γραμμής Αχαρναί – Τιθορέα συνολικού ύψους 23 εκατ. ευρώ ενώ περίπου 24\5 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η ανάταξη του τμήματος Θεσσαλονίκη – Δομοκός που θα ανατεθεί μέσα στο έτος.

Παράλληλα σημαντικό είναι το κόστος για την συντήρηση του δικτυόυ του Προαστιακού που απαιτεί πάνω από 10 εκατ. ευρώ λόγω των συνεχών βανδαλισμών ακόμα και τις τελευταίες ημέρες.

Μάλιστα σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο η ανάθεση της συντήρησης σε ιδιώτη είτε μέσω ΣΔΙΤ είτε με διεθνή διαγωνισμό θα βοηθήσει σημαντικά στην αστυνόμευση και κατά συνέπεια στην απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου.
Επίσης ανέφερε ότι από την ηλεκτροκίνηση όλου του δικτύου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έχει εξοικονόμηση 16 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Μαρία Μόσχου για την ημερησία
Πηγή: kala-nea.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com