Παρασκευή, 28 Ιουνίου 2013

ΚΛΗΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»... ΠΡΟΣΕΧΩΣ

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αναμένεται να βρεθούν σύντομα οι μέτοχοι του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών προκειμένου να αποφασίσουν για το μέλλον του «Ελ. Βενιζέλος». Το Δημόσιο, το οποίο διαθέτει το 55% των μετοχών του αεροδρομίου - το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) διαθέτει το 30% και το υπουργείο Οικονομικών το 25% - προσανατολίζεται στην πώληση του συνόλου του ποσοστού του ελληνικού κράτους και αναζητεί επενδυτή που θα είναι σε θέση να οδηγήσει το αεροδρόμιο σε πολλαπλασιασμό της επιβατικής κίνησης. Ηδη το Δημόσιο μιλά ανοιχτά με τους Κινέζους του αεροδρομίου του Shenzhen και της Fredmann Pacific Asset Management...

Παράλληλα προ εβδομάδων η Hochtief πέτυχε έπειτα από τρία έτη διαρκών προσπαθειών την πώληση της Hochtief Airports, δηλαδή της θυγατρικής της που διαχειρίζεται έξι αεροδρόμια σε Αθήνα, Τίρανα, Βουδαπέστη, Μελβούρνη, Ντίσελντορφ και Αμβούργο, στο δημόσιο επενδυτικό ταμείο του Καναδά Public Sector Pension (PSP) Investment Board αντί 1,5 δισ. ευρώ. Ετσι το PSP βρέθηκε στην Αθήνα με το 26,6% του μετοχικού κεφαλαίου της Hochtief, το οποίο ελέγχει και μερίδιο ύψους 13,3% που ανήκει στην Hochtief AirPort Capital. Η δεύτερη είναι μια εταιρεία ειδικού σκοπού αποτελούμενη από Ταμεία και την οποία «τρέχουν» οι Hastings Funds Management Ltd (Αυστραλία), Caisse de dépôt et placement du Québec (Καναδάς) και KfW IPEX-Bank GmbH (Γερμανία). Ετσι, όποιος ελέγχει το ποσοστό της Hochtief, ελέγχει την Hochtief AirPort Capital και ως εκ τούτου διαθέτει το μάνατζμεντ του αεροδρομίου.

Σύμφωνα με το καταστατικό του «Ελ. Βενιζέλος», για να εγκριθεί οποιαδήποτε μεταβίβαση μεριδίου μετοχών της εταιρείας διαχείρισης του αεροδρομίου επιβάλλεται καθολική έγκριση από όλους τους μετόχους. Ετσι, θα πρέπει να επιτευχθεί συμφωνία τόσο για τη μεταβίβαση του «γερμανικού» πακέτου στους Καναδούς όσο και για οποιαδήποτε πώληση πραγματοποιήσει το Ελληνικό Δημόσιο σε επενδυτή. Σημειωτέον ότι ποσοστό 5% του αεροδρομίου ανήκει στην οικογένεια του επιχειρηματία κ. Δημήτρη Κοπελούζου.

«Αυτοί θα ζητήσουν το δικό μας "ΟΚ" και εμείς θέλουμε το δικό τους» λένε κυβερνητικές πηγές στο «Βήμα» και υπογραμμίζουν ότι «προτεραιότητα στην ιδιωτικοποίηση δεν είναι τόσο το τίμημα όσο το να έρθει στο αεροδρόμιο ένας επενδυτής που θα αυξήσει την επιβατική κίνηση».

Ετσι, συνεχίζουν, θα πρέπει να βρεθεί εκείνη η φόρμουλα με τη Hochtief που θα επιτρέψει στη μεν Εση (έδρα της γερμανικής κατασκευαστικής) να ολοκληρώσει τη συμφωνία με τους Καναδούς και στη δε Αθήνα να πουλήσει το ποσοστό της όπου αυτή κρίνει καλύτερο, με παράλληλη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Οπως διευκρινίζουν, η συμφωνία θα είναι καθαρά επιχειρηματικού χαρακτήρα και θα γίνει υπό όρους διαφάνειας.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, κανένας δεν θα έχει αντίρρηση να έρθει στο «Ελ. Βενιζέλος» μια μεγάλη κινεζική εταιρεία για να «τρέξει» το αεροδρόμιο. Σημειωτέον ότι οι Βρυξέλλες, ανεπίσημα τουλάχιστον, νιώθουν άβολα στο ενδεχόμενο μεγαλύτερης εμπλοκής του Πεκίνου στις ευρωπαϊκές υποθέσεις.

Οπως πληροφορείται «Το Βήμα», ήδη το ΤΑΙΠΕΔ έχει κάνει συζητήσεις με τη Hochtief, χωρίς να έχει καταλήξει σε οριστικές αποφάσεις, όμως σύντομα το κεφάλαιο του αεροδρομίου θα ανοίξει εκ νέου με στόχο οι εκκρεμότητες να ολοκληρωθούν «αστραπιαία», όπως λένε οι ίδιες πηγές. «Η πώληση μετοχών είναι μέσο για να φέρουμε ανάπτυξη στον τόπο» συνεχίζουν. Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα, αν οι προβλέψεις της επιβατικής κίνησης δείξουν ότι το «πλαφόν» των 21 εκατ. επιβατών θα ξεπεραστεί, τότε δίδεται το δικαίωμα επέκτασης του αεροδρομίου.

Η αναθεώρηση των προβλέψεων κίνησης του «Ελ. Βενιζέλος», όπως πληροφορείται «Το Βήμα», λόγω της ανάγκης προσαρμογής στην κρίση, η οποία έγινε λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις και την εμπειρία των χωρών από όπου έχει περάσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο - πλην Τουρκίας -, δείχνει ότι από το 2015 οριακά θα υπάρξει αύξηση της επιβατικής κίνησης και στη συνέχεια συντηρητική βελτίωση των επιδόσεων ως το 2020. Πηγή: tovima.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com