Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012

ΞΑΝΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΣΤΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ CONCORDIA

Ξανάρχισαν, το απόγευμα της Δευτέρας, οι προσπάθειες σπηλαιολόγων και πυροσβεστών, για τον εντοπισμό τυχόν επιζώντων στο εσωτερικό του κρουαζιερόπλοιου Concordia, το οποίο ναυάγησε την Παρασκευή το απόγευμα σε μικρή απόσταση από το νησί Τζίλιο της κεντρικής Ιταλίας.....

Η θαλασσοταραχή, το πρωί, είχε προκαλέσει ελαφρά μετακίνηση του πλοίου και, κατά συνέπεια, οι ιταλικές αρχές είχαν αποφασίσει την προσωρινή διακοπή των επιχειρήσεων για την προστασία της ακεραιότητας των διασωστών. Το Concordia είχε μετακινηθεί κατά εννέα πόντους κάθετα και ενάμιση πόντο οριζόντια.

Τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, στο μεταξύ, αναφερόμενα σε πηγές της γερμανικής κυβέρνησης, μεταδίδουν ότι στην λίστα των αγνοουμένων, φέρονται να συμπεριλαμβάνονται και τουλάχιστον δέκα γερμανοί πολίτες.

Αυτό που φοβούνται οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων διάσωσης, είναι ότι αν δεν βελτιωθούν, σταθερά, οι καιρικές συνθήκες, το κρουαζιερόπλοιο , το οποίο έχει ακουμπήσει σε "σκαλί" από βράχια, στα 30 μέτρα βάθους, μπορεί να "γλιστρήσει" πολύ πιο κάτω, στα 70 μέτρα και να βυθιστεί εντελώς.

Ο δήμαρχος του νησιού Τζίλιο, τέλος, Σέρτζιο Ορτέλλι, δήλωσε ότι "οι ελπίδες να βρεθούν και άλλοι επιζώντες είναι, δυστυχώς, πλέον ελάχιστες". "Το μόνο στο οποίο θα μπορούσαμε να βασιστούμε-συμπλήρωσε ο Ορτέλι-είναι ότι, ενδεχομένως να υπάρχει, ακόμη, κάποιος χώρος, στα κάτω πατώματα του πλοίου, που να μην έχει καλυφθεί ολοκληρωτικά από το νερό".

Λάθη στον κυβέρνητη βλέπει η πλοιοκτήτρια εταιρία

Η πλοιοκτήτρια εταιρία άλλαξε στάση, και ενώ στην αρχή είχε υπερασπιστεί τον κυβερνήτη Φραντσέσκο Σκεττίνο, σε επίσημο ανακοινωθέν της, τώρα, αναγνωρίζει το λάθος του.

«Απ ΄ότι φαίνεται, ο κυβερνήτης, προχώρησε σε λάθος εκτίμηση, κάτι που είχε σοβαρότατες συνέπειες: το πλοίο έπλεε υπερβολικά κοντά στην ακτή, και φαίνεται πως οι αποφάσεις του καπετάνιου, στην διαχείριση της κατάστασης εκτάκτου ανάγκης που προέκυψε, δεν ακολούθησαν τις διαδικασίες που προβλέπει η εταιρία μας, οι οποίες σέβονται, και κάποιες φορές, υπερβαίνουν, τα διεθνή στάνταρντ», τονίζει η Costa Crociere.

Η πλοιοκτήτρια εταιρία αναφέρει επίσης ότι το προσωπικό της κάνει συνεχείς ασκήσεις για την αντιμετώπιση ναυαγίων, ότι σε κάθε κρουαζιέρα εκπαιδεύονται και οι επιβάτες και ότι το Concordia διέθετε όλες τις αναγκαίες, σωσίβιες λέμβους.

Οι επιβάτες, όμως, συνεχίζουν να δηλώνουν ότι πολλές σωσίβιες λέμβοι δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιηθούν, εξαιτίας της μεγάλης κλήσης του πλοίου και ότι στην αρχή, έγινε λόγος για «περιορισμένης σημασίας τεχνική βλάβη».

Ο καπετάνιος του Costa Concordia πέρασε πάρα πολύ κοντά από τις ακτές του νησιού Τζίλιο, θέλοντας να ευχαριστήσει τον προϊστάμενο των σερβιτόρων του πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου, ο οποίος κατάγεται από το ιταλικό αυτό νησί, γράφει σήμερα η εφημερίδα "Κοριέρε ντελα Σέρα", αναφερόμενη στην ευθύνη που φέρει για το ναυάγιο ο κυβερνήτης του πλοίου Φραντσέσκο Σκετίνο, ο οποίος είχε δηλώσει εξάλλου το 2010 στην τσεχική εφημερίδα Dnes ότι "δεν θα ήθελε να ήταν ο κυβερνήτης του Τιτανικού".

Σύμφωνα με την Corriere della Serra, ο καπετάνιος είχε απευθυνθεί λίγο πριν από το δυστύχημα στον επικεφαλής των σερβιτόρων Αντονέλο Τιέβολι, καλώντας τον στη γέφυρα του πλοίου. "Αντονέλο, έλα να δεις, είμαστε πολύ κοντά στο Τζίλιο σου", είπε, σύμφωνα με τους αυτόπτες μάρτυρες που επικαλείται η εφημερίδα.

Οι νεκροί, σύμφωνα με τις αρχές, είναι έξι, εβδομήντα οι τραυματίες και δεκαέξι οι αγνοούμενοι. Οι ιταλοί δύτες και σπηλαιολόγοι συνεχίζουν τις προσπάθειες εντοπισμού τυχόν επιζώντων.

Φόβοι για οικολογική καταστροφή

Φόβους για οικολογική καταστροφή, εξέφρασε σήμερα ο ιταλός υπουργός Περιβάλλοντος Κοράντο Κλίνι. "Ο κίνδυνος για το περιβάλλον στο νησί Τζίλιο είναι ιδιαίτερα αυξημένος και πρέπει επειγόντως να επέμβουμε", δήλωσε Κλίνι.

"Στόχος μας είναι να αποτρέψουμε διαρροή του καυσίμου στη θάλασσα. Εργαζόμαστε πάνω στο θέμα αυτό", πρόσθεσε.

"Αυτός είναι ο εφιάλτης μας από εκείνη τη νύχτα", εξομολογήθηκε ο υπουργός σε συνέντευξή του στην εφημερίδα La Stampa.

"Οι δεξαμενές του πλοίου είναι γεμάτες καύσιμα, ένα παχύρρευστο, βαρύ πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Gasoil) που μπορεί να καθίσει στον πυθμένα. Ατό θα ήταν καταστροφή", τόνισε.

Φοβούμενος το χειρότερο, ο υπουργός εξήγησε ότι το καύσιμο αυτό μπορεί να διασκορπιστεί στη θάλασσα, μολύνοντας μια εξαιρετική ακτή με τις γνωστές στις περιπτώσεις αυτές επιπτώσεις για τη θαλάσσια πανίδα και τα πουλιά.

"Είμαστε έτοιμοι να επέμβουμε σε περίπτωση διαρροής στη θάλασσα. Οταν μπορέσουμε, θα αντλήσουμε το καύσιμο από τις δεξαμενές. Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να λάβουμε υπόψη μας την επαπειλούμενη ισορροπία του πλοίου", πρόσθεσε ο Κλίνι.

Για τον υπουργό "προτεραιότητα παραμένει η διάσωση τυχόν επιζώντων γιατί εξακολουθεί να είναι επικίνδυνη ως αυτή τη στιγμή η άντληση του καυσίμου από τις δεξαμενές".

"Κάποια στιγμή θα πρέπει να απομακρύνουμε το πλοίο το οποίο κλείνει την είσοδο του λιμανιού και αποτελεί οικολογικό απειλή και πρόβλημα για τον τουρισμό", τόνισε ο Κλίνι.

Ενώ ανεβαίνουν οι τόνοι για το εάν πρέπει γιγιαντιαία πλοία, όπως το Costa Concordia να πλέουν κοντά στις ακτές, ο υπουργός εξέφρασε τη βούλησή του να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για να μην επαναληφθούν τέτοιου είδους συμβάντα.

"Υπάρχουν ήδη κανονισμοί και περιορισμοί, αλλά είτε εφαρμόζονται εν μέρει, είτε παραβλέπονται", τόνισε και πρόσθεσε ότι δε γνωρίζει εάν η κυβέρνηση θα λάβει αυστηρά μέτρα όπως απαγόρευση της ναυσιπλοϊας κοντά στις ακτές. Πηγή: otenet.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com