Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2012

ΑΝΘΡΩΠΟΚΥΝΗΓΗΤΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΤΟΠΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΕΚΛΑΠΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

Έρευνες σε αεροδρόμια, λιμάνια, αλλά και σε κύκλους εμπόρων έργων τέχνης που έχουν σχέσεις με το εξωτερικό έχουν εξαπολύσει οι αστυνομικές αρχές, προκειμένου να εντοπίσουν τα έργα τέχνης που εκλάπησαν από την Εθνική Πινακοθήκη. Παράλληλα, εντολή για τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης έδωσε ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, αμέσως μόλις ενημερώθηκε για την κλοπή των έργων τέχνης...

Με διεθνές ένταλμα, η ΕΛΑΣ έχει ενημερώσει τις υπηρεσίες σε Ευρώπη και παγκοσμίως, ενώ φωτογραφίες των έργων τέχνης έχουν σταλεί σε όλες τις αρμόδιες διευθύνσεις ώστε να συλλεχθεί κάθε πιθανή πληροφορία για το ποιος ή ποιοι μπορεί να κρύβονται πίσω από τη ληστεία.

Σύμφωνα με το Έθνος, αν και οι αρχές προσανατολίζονται σε διεθνή σπείρα, οι αξιωματικοί που έχουν αναλάβει την έρευνα γνωρίζουν ότι πρέπει να περιμένουν, αφού έργα τόσο μεγάλης αξίας δεν «κυκλοφορούν» από τη μία μέρα στην άλλη.

Στο μικροσκόπιο των αστυνομικών έχουν τεθεί και όλα τα στοιχεία που μπορεί να βοηθήσουν στον προσδιορισμό του προφίλ των δραστών. Στο πλαίσιο αυτό, αστυνομικοί συλλέγουν αποτυπώματα από το σημείο όπου βρίσκονταν οι πίνακες, στοιχεία DNA και οτιδήποτε άλλο μαρτυρά τη δράση των ληστών.

Καθοριστικό για την πορεία των ερευνών κρίνεται και το οπτικό υλικό από τις κάμερες της Πινακοθήκης.

Ο διευθυντής του Μουσείου Μπενάκη, Άγγελος Δεληβοριάς, ελπίζει η κλοπή των τριών έργων από την Πινακοθήκη, «να μην αποβεί σε βάρος των έργων επέκτασης της Εθνικής Πινακοθήκης», που έχουν εξαγγελθεί για το 2012.

Όσο για τον πίνακα του Πικάσο, ο ιστορικός τέχνης Ντένης Ζαχαρόπουλος, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης σχολιάζει: «Έκλεψαν κάτι που δεν ανήκει σε κανέναν. Δεν το αγόρασε η ελληνική πολιτεία. Ήταν δώρο του Πικάσο. Από τη στιγμή βέβαια που δεν υπάρχουν θεματοφύλακες της σύγχρονης ιστορίας μας τι να κάνουν οι φύλακες»;.

Καταγγελίες των αρχαιοφυλάκων

«Ένας νυχτοφύλακας σε τόσα τετραγωνικά που είναι η Εθνική Πινακοθήκη δεν μπορεί να κάνει τίποτα» καταγγέλλει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φυλάξεως Αρχαιοτήτων, Γιάννης Μαυρικόπουλος.

«Έπρεπε το υπουργείο Πολιτισμού να είχε φροντίσει να είναι επαρκής η φύλαξη το βράδυ σε προσωπικό. Επίσης, έπρεπε να έχει φροντίσει τα συστήματα ασφαλείας να δουλεύουν, να λειτουργούν και να είναι αξιόπιστα» προσθέτει χωρίς να αποφύγει να τονίσει πως αν δεν ληφθούν σοβαρά μέτρα υπάρχει κίνδυνος να ξανασυμβεί το ίδιο.

«Λόγω της έλλειψης φυλακτικού προσωπικού και μέτρων ασφαλείας πάντα υπάρχει κίνδυνος. Σίγουρα μια οργανωμένη σπείρα μπορεί να κάνει κακό. Χρειάζονται τουλάχιστον δέκα άτομα για τα τετραγωνικά της Εθνικής Πινακοθήκης».

Ο Γ. Μαυρικόπουλος τονίζει πως «η Εθνική Πινακοθήκη έπρεπε να είναι συνδεδεμένη με το κέντρο λήψης σημάτων που είναι συνδεδεμένα τα πιο πολλά μουσεία της Ελλάδος. Αυτό ήταν μεγάλη παράληψη και πρέπει να αποδοθούν ευθύνες».

Αγνωστο εάν είναι ασφαλισμένοι οι κλεμμένοι πίνακες της Εθνικής Πινακοθήκης

Ανασφάλιστοι είναι οι θησαυροί του Δημοσίου, καθώς νόμος του 1995 προβλέπει ότι «το δημόσιο δεν ασφαλίζει την κινητή και ακίνητη περιουσία του σε ασφαλιστικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις», παρά μόνο εάν τα περιουσιακά στοιχεία αυτά βρίσκονται στο εξωτερικό. Το ζήτημα επανέρχεται στο προσκήνιο μετά την κλοπή των τριών έργων τέχνης από την Εθνική Πινακοθήκη, την ώρα που παραμένει αδιευκρίνιστο εάν οι κλεμμένοι πίνακες ήταν ασφαλισμένοι ή όχι.

Κι ενώ η πρώτη απαίτηση όταν έρχονται συλλογές από το εξωτερικό είναι να υπάρξει ασφάλιση των έργων, αντίστοιχη πρόβλεψη για τα ελληνικά έργα τέχνης δεν υπάρχει.

Αντίθετα, ο νόμος καθορίζει ότι το δημόσιο δεν ασφαλίζει την περιουσία του, παρά μόνο εάν αυτή βρίσκεται στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, νομικοί κύκλοι ανέφεραν: «Δεν γνωρίζουμε αν ήταν ασφαλισμένοι οι πίνακες της Πινακοθήκης. Αν δεν ήταν και υπήρχε η δυνατότητα, είναι εγκληματική αμέλεια. Εκτός αν πουν ότι ήθελαν να τους ασφαλίσουν αλλά δεν είχαν τη δυνατότητα ή δεν είχαν τα απαιτούμενα χρήματα».

«Είναι μείζον ζήτημα εάν για παράδειγμα στο νεόδμητο Μουσείο της Ακρόπολης, που περιλαμβάνει αμύθητη περιουσία, ισχύει το ίδιο καθεστώς» τονίζουν.Πάντως, σε αρκετές περιπτώσεις φορείς του Δημοσίου -μεταξύ των οποίων δήμοι, πανεπιστήμια αλλά ακόμη και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων- έχουν προχωρήσει σε διαγωνισμούς για την ανάθεση της ασφάλισης των περιουσιακών στοιχείων τους. Πηγή: in.gr

Το Banner του newsmme

ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΑΣ

newsmme.blogspot.com 2008

Copyright 2009 newsmme.blogspot.com